تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور در مورد اجرای تبصره (۱۳) قانون بودجه سال 1386 در خصوص سهمیه بنزین خودروها

تاریخ تصویب: ۱۳۸۶/۰۴/۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳۸۶/۰۸/۳۰

۱۳۳۰۴۷/ت ۳۷۲۱۳ن ـ ‎۲۰/۸/۱۳۸۶

تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور در مورد اجرای تبصره (۱۳) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور و ساماندهی و توسعه حمل و نقل عمومی، خارج کردن خودروهای فرسوده و مدیریت مصرف سوخت و گاز سوز کردن خودروها و کاهش تقاضای مصرف که در جلسه مورخ ۲۳/۴/۱۳۸۶ به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویب‌نامه شماره ۴۴۵۲۵/ت ۳۷۲۱۳هـ مورخ ۲۶/۳/۱۳۸۶ اتخاذ شده ا ست، به شرح زیر برای اجرا ا بلاغ ‎‎‎ می گردد:

‎‎‎۱- کلیه خودروهای سواری شخصی که به ‎‎‎ عنوان سرویس مدارس فعالیت می کنند ، می‌توانند پس از ساماندهی مشابه خودروهای آژانس از سهمیه مربوط برخوردار شوند. وزارت کشور مکلف است نسبت به تدوین دستورالعمل ونحوه ساماندهی این قبیل خودروها همراه با اطلاع رسانی اقدام نماید.

 ‎‎‎۲- سهمیه اعتباری (پیش خور) خودروهای سواری شخصی از چهارماه به شش ماه افزایش می یابد .

 ‎‎‎۳- در خصوص خودروهـای عمومی مشغول بـه کار در مناطق آزادتجاری ـ صعنتی کیـش و قشم پس از درخواست و تایید مدیر عامل منطقه مربوط و موافقت کمیته مستقر در ستاد تبصره (۱۳) قانون بودجه سال ۱۳۸۶ کل کشور مطابق سهمته تخصیصی به اتومبیلهای توریستی عمل می شود .

 ‎‎‎۴- سهمیه بنزین خـودروهای عملیـاتی وخـاص دستگاههای دولتـی از قبیل شـرکتـهای هواپیمایی، شرکتهای آب وبرق، صدا وسیما، فرودگاهها، هوا شناسی، شـرکتهای وابسته به وزارت نفت،‌ مخابرات، امداد خودرو ، محیط بانان و جنگلبانان با درخواست دستگاه مربوط از سیصد (۳۰۰) لیـتر در ماه با تعویض کارت و شخصی سازی آن به ششـصد (۶۰۰) ‌لیـتر در ماه از ابتدای مـردادماه ۱۳۸۶ افزایش می یابد .

 ‎‎‎۵- کلیه کارتهای سوخت توزیع نشده خودروهای تولیدی سال ۱۳۵۵ هجری شمسـی و یا ۱۹۷۶ میلادی و قبل از آن موجود در ادارات و دفاتر پستی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران جمع آوری ونسبت به غیر فعال نمودن آنها اقدام گردد.

 ‎‎‎۶- سهمیه بنزین خودروهای دولتی پلاک شخصی (سفید) دستگاههای اجرایی دولتی، مشابه سهمیه خودروهای پلاک دولتی پس از در خواست دستگاه مربوط و تایید کمیته مستقر در ستاد تبصره (۱۳) و با قیمت بدون یارانه تخصیص می یابد.

 ‎‎‎۷- برای موتور سیکلتهای خدماتی از قبیل پیکها و متصدیان حمل ونقل عمومی شهری و روســتایی با تایید فـرمانداریها، روزانـه یک لیتر بنزین اضافی اختصاص داده می شود. دستورالعمل مربوط توسط وزارت کشور تهیه وبرای تصویب به ستاد تبصره (۱۳) ارایه خواهد شد.

 ‎‎‎۸- جهت رفع نیاز سوخت، برای خودروهای استیجاری کلیه دستگاههای اجرایی دولتی و عمومـی علاوه بـر سهمیه شخصی آنها، روزانـه ده لیـتر بنزین بـه نـرخ یک هـزار (۱۰۰۰) ریال، با درخواست رییس و یـا معاون اداری و مالـی ‎‎‎ دسـتگاه ذی‌ربط و با تایید کمیته مستقر در سـتاد تبصره (۱۳) اختصاص داده میشود.
‎‎‎ ‎‎‎

‎‎‎ ‎‎‎ پرویز داودی
معاون اول رئیس جمهور