تصویب‌نامه در خصوص حمایت یارانه‌ای دولت با رعایت سطوح دستمزد

تاریخ تصویب: ۱۳۸۸/۰۲/۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳۸۸/۰۲/۱۹

شماره ۲۶۵۸۰/ت۴۲۴۷۱هـ  – ۹/۲/۱۳۸۸

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۶/۲/۱۳۸۸ بنا به پیشنهاد وزارت رفاه و تأمین اجتماعی و به استناد بند (۳۹) قانون بودجه سال ۱۳۸۸ کل کشور تصویب نمود:

۱ـ از تـاریخ ۱/۱/۱۳۸۸ حمایت یارانـه‌ای دولـت طبق جدول پیوسـت که به مهـر « پیوست تصویب‌نامه هیئت وزیران» تأییده شده‌ است، با رعایت سطوح دستمزدی قابل پرداخت می‌باشد.

۲ـ سازمان خصوصی‌سازی مکلف است وفق بند (۳۹) قانون بودجه سال ۱۳۸۸ کل کشور مبلغ بیست و پنج هزار میلیارد (۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۲۵) ریال از سهام قابل عرضه در بورس اوراق بهادار شرکتهای دولتی و یا سهام دولت در سایر شرکتها را حداکثر تا پایان شهریور ماه سال ۱۳۸۸ به سازمان تأمین اجتماعی واگذار نماید.

۳ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل) مکلف است تا عملیاتی شدن بند (۲) این تصویب‌نامه، حداقل به میزان شش هزار میلیارد (۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۶) ریال به صورت تنخواه‌گردان در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار دهد تا درخصوص پرداخت حمایت یارانه‌ای دولت اقدام شود.

۴ـ سازمان تأمین اجتماعی مکلف است پس از واگذاری سهام مزبور از محل فروش سهام و یا سود حاصله به تدریج نسبت به تسویه تنخواه یادشده با وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل) اقدام لازم نماید.

۵ ـ افزایشهای ناشی از اجرای این تصویب‌نامه صرفاً جنبه حمایت یارانه‌ای دولت داشته و به صورت جداگانه از مستمری براساس ضوابط این تصویب‌نامه محاسبه و تحت عنوان یارانه دولت به مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

۶ ـ سازمان تأمین اجتماعی صرفاً مجاز است از محل سهام واگذار شده و سودحاصل از آن نسبت به پرداخت یارانه دولت به مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی اقدام نماید.

۷ـ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور مکلف است در جهت پایداری و پرداخت یارانه حمایتی دولت (موضوع بند (۳۹) قانون بودجه سال ۱۳۸۸ کل کشور) هر سال اعتبار مورد نیاز را بر حسب اعلام سازمان تأمین اجتماعی در لایحه بودجه سنواتی کل کشور به صورت ردیفی جداگانه منظور و به سازمان مزبور پرداخت نماید. در هر حال پرداخت یارانه و یا افزایش میزان ناشی از بند (۳۹) قانون یادشده و موضوع این تصویب‌نامه توسط سازمان تأمین اجتماعی منوط به تخصیص و پرداخت اعتبار مورد نیاز می‌باشد.

معاون اول رئیس جمهور ـ پرویز داودی


جدول توزیع یارانه دولت مطابق بند ۳۹ قانون بودجه سال ۱۳۸۸ کل کشور

ردیف میزان مستمری (ریال) تعداد مستمری بگیران میانگین افزایش بابت یارانه دولت
(ریال)
۱ ۲۳۵۰۰۰۰ < ۲۴.۷۸۸ ۸۲۰.۰۰۰
۲ ۲۳۵۰۰۰۰ ۷۳۱.۲۱۶ ۸۰۰.۰۰۰
۳ ۲۵۰۰۰۰ـ ۲۳۵۰۰۰۱ ۱۲۶.۳۵۸ ۷۷۶.۱۷۶
۴ ۳۰۰۰۰۰ـ ۲۵۰۰۰۰۱ ۱۰۰.۵۷۷ ۶۷۵.۹۷۰
۵ ۴۰۰۰۰۰ـ۳۰۰۰۰۰۱ ۱۵۰.۹۳۳ ۵۰۱.۱۳۶
۶ ۵۰۰۰۰۰ ـ۴۰۰۰۰۰۱ ۹۵.۸۹۴ ۳۷۷.۷۰۵
۷ ۶۰۰۰۰۰ ـ ۵۰۰۰۰۰۱ ۴۸.۲۴۳ ۳۰۳.۲۴۲
۸ ۷۰۰۰۰۰ـ ۶۰۰۰۰۰۱ ۲۷.۱۸۰ ۲۵۳.۳۱۲
۹ ۸۰۰۰۰۰ ـ ۷۰۰۰۰۰۱ ۱۵.۰۳۰ ۲۱۶.۵۹۷
۱۰ ۹۰۰۰۰۰ـ ۸۰۰۰۰۰۱ ۷.۷۸۹ ۱۹۰.۰۵۵
۱۱ ۱۰۰۰۰۰۰ـ ۹۰۰۰۰۰۱ ۳.۴۳۲ ۱۶۸.۶۹۸
۱۲ ۱۰۰۰۰۰۰۰ < ۱.۴۱۳ ۱۴۶.۷۰۶
جمع ۱۳۳۲۸۵۱
جمع کل بار مالی (سالیانه) ۱۰۹۲۳ میلیارد ریال