قانون سه دوازدهم بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۹۱/۱۲/۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۲/۰۱/۱۰

شماره ۷۹۷۲۸/۲۴۸ –  ۲۷/۱۲/۱۳۹۱

جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
عطف به نامه شماره ۲۴۱۶۵۰ مورخ ۹/۱۲/۱۳۹۱ در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون سه دوازدهم (۱۲/۳) بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور که با عنوان لایحه اجازه دریافت و پرداخت های دولت در سه ماهه اول سال ۱۳۹۲ به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود، با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۱ و تأیید شورای محترم نگهبان به پیوست ابلاغ می گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

شماره ۲۲۱ –  ۵/۱/۱۳۹۲
«قانون سه دوازدهم بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور» که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ بیست و هفتم اسفند ماه یکهزار و سیصد و نود و یک مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۱ به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره ۷۹۷۲۸/۲۴۸ مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۱ مجلس شورای اسلامی واصل گردیده است، به پیوست جهت اجرا ابلاغ می گردد.

رئیس جمهور ـ محمود احمدی نژاد


ماده واحده
به دولت اجازه داده می شود در سه‌ماهه اول سال ۱۳۹۲ مطابق احکام و جداول قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور و اصلاحات بعدی آن بر مبنای سه دوازدهم (12/3) ارقام مصوب آن با رعایت سایر قوانین و مقررات عمل نماید.

الف- هر نوع پرداخت مازاد بر سه دوازدهم (12/3) ردیفها و مبالغ متناظر با مجوزها و احکام قانون بودجه سال 1391 و اصلاحیه های بعدی آن از هر محل اعم از ایجاد بدهی و تعهد پرداخت بعد از سه ماهه اول سال 1392 و یا دریافت علی الحساب, تنخواه و نیز استقراض – در هر شکل آن – در سه ماهه اول سال 1392 ممنوع است و تخطی از این حکم تصرف غیر قانونی در اموال عمومی محسوب می گردد.
سه درصد (3%) تنخواه موضوع تبصره ذیل ماده (1) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت از این حکم مستثنی می باشد.
مبالغ زیر از محل تنخواه مذکور برای وزارت کشور, شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی به منظور انجام وظایف مربوط به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اختصاص یافته و صد درصد(100%) تخصیص یافته تلقی شده و پرداخت می شود.
1 – مبلغ نهصد میلیارد (900,000,000,000) ریال بابت هزینه های اجرائی انتخابات توسط وزارت کشور
2 – مبلغ پانصد و پنجاه میلیارد (550,000,000,00) ریال بابت هزینه های نظارت بر انتخابات توسط شورای نگهبان
3 – مبلغ دویست و پنجاه میلیارد (250,000,000,000) ریال بابت هزینه های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط مجلس شورای اسلامی

تبصره- در صورت اتمام انتخابات ریاست جمهوری در مرحله اول از سقفهای مذکور مبلغ سیصد و پنجاه میلیارد (350,000,000,000) ریال از وزارت کشور و دویست میلیارد (200,000,000,000) ریال از شورای نگهبان کسر می شود.

ب – در سه‌ماهه اول سال 1392 پرداخت یارانه نقدی و سود سهام عدالت مازاد بر عملکرد سه دوازدهم (12/3) سال 1391 ممنوع است و تخطی از این حکم, تصرف غیر قانونی در اموال عمومی محسوب می شود.

تبصره- با تصویب قانون بودجه سال 1392 کل کشور دولت موظف است از تاریخ ۱۳۹۲/۱/۱ بر اساس قانون مزبور اعمال حساب نماید.


قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ بیست و هفتم اسفندماه یکهزار و سیصد و نود و یک مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۱۳۹۱/۱۲/۲۷ به تأیید شورای نگهبان رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی – علی لاریجانی