شماره ۱۵۴/ت۵۱۷۵۳هـ – ۱۳۹۴/۱/۵
هیئت وزیران در جلسه ۱۳۹۳/۱۲/۲۷ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات و امور اقتصادی و دارایی و به استناد ماده واحده قانون اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات ـ مصوب ۱۳۹۲ـ تصویب کرد:
۱ـ [اصلاحی ۱۴۰۱/۶/۶]
جریمه های نقض تعهدات اپراتورهای متقاضی ارتقای پروانه فعالیت در بخش تلفن همراه، تلفن ثابت و ارتباط داده و فناوری اطلاعات، اپراتورهای ارائه خدمات پستی بخش غیردولتی، عدم پرداخت تعهدات مالی دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات و عدم انجام تعهدات مندرج در پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCR) به شرح جداول پیوست که به مهر دفتر هیأت دولت تأیید شده است، تعیین می شود.
۲ـ چنانچه هر یک از ارائه کنندگان خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات نسبت به پرداخت مبلغ اتصال متقابل در مواعد تعیین شده اقدام ننمایند، جریمه تأخیر تأدیه براساس نرخ سود بانک مرکزی از اولین تاریخ سررسید بدهی محاسبه شده و متخلف مکلف به پرداخت آن می باشند.
معاون اول رئیس جمهور ـ اسحاق جهانگیری
1ـ جریمه نقض تعهدات اپراتورهای متقاضی ارتقاء پروانه فعالیت در بخش تلفن همراه
عنوان تخلف | نحوه اخطار و میزان جریمه |
1ـ نقض تعهدات اجرا و توسعه (پوششی) |
1ـ مطابق مفاد مندرج در ماده 18 موافقت نامه پروانه اپراتورهای متقاضی اقدام خواهدشد.2ـ ماده 3ـ2ـ 19 کماکان به قوت خود باقی است. |
2ـ نقض تعهدات کیفیت خدمات |
1ـ هر شش ماه یکبار شاخص های تعریف شده، در هر شهر توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارزیابی انجام و نتیجه به دارنده پروانه اعلام میشود. دارنده پروانه فرصت دارد تا ارزیابی بعدی نسبت به ارتقاء شاخصهایی که به حد نصاب نرسیدهاند اقدام کند. در غیر اینصورت مشمول جریمه به شرح زیر خواهد شد.2ـ سقف جریمه هر یک از شهرها: الف ـ شهرهای ب ـ شهرهای بین پ ـ شهرهای بین ت ـ شهرهای بین ث ـ شهرهای بین ج ـ شهرهای زیر 3ـ در صورت تبصره ـ صرفاً 4ـ |
3ـ نقض تعهدات تعرفه ارایه خدمات |
1ـ از زمان اخطار سازمان، دارنده پروانه حداکثر 10 روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه فرصت دارد تا نسبت به ارائه توضیحات اقدام نموده و در صورتی که توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت، دارنده پروانه علاوه بر استرداد مبالغ اضافی به مشترکین، در صورت عدم اصلاح تعرفه ظرف 5 روز کاری مشمول اعمال جریمه خواهدشد.2ـ حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان 20 میلیارد ریال میباشد. |
4ـ نقض تعهدات نظارت |
1ـ از زمان اخطار سازمان، دارنده پروانه حداکثر 10 روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه فرصت دارد تا نسبت به ارائه توضیحات اقدام نموده و در صورتی که توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت و موضوع ظرف مدت 5 روز کاری اصلاح نشد مشمول اعمال جریمه خواهد شد.2ـ حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان 20 میلیارد ریال میباشد. |
5 ـ نقض مقررات و مصوبات کمیسیون |
1ـ از زمان اخطار سازمان، دارنده پروانه حداکثر 10 روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه فرصت دارد تا نسبت به ارائه توضیحات اقدام نموده و در صورتیکه توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت و موضوع ظرف مدت 5 روز کاری اصلاح نشد مشمول اعمال جریمه خواهد شد.2ـ حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان 20 میلیارد ریال می باشد. |
6 ـ نقض سایر تعهدات موافقتنامه و الحاقیهها و پیوستها |
1ـ از زمان اخطار سازمان، دارنده پروانه حداکثر 10 روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه فرصت دارد تا نسبت به ارائه توضیحات اقدام نموده و در صورتیکه توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت و موضوع ظرف مدت 5 روز کاری اصلاح نشد مشمول اعمال جریمه خواهد شد.2ـ حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان 20 میلیارد ریال می باشد. |
تبصره 1ـ سقف مجموع جریمه های مشخص شده در
ردیف های 2، 3، 4، 5 و 6 قابل اعمال در هر سال به میزان یکصد میلیارد
(000/000/000/100) ریال تعیین میشود.
تبصره 2ـ علاوه بر جریمه های مندرج در این جدول، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ظرفیتهای ماده 19 موافقتنامه پروانه نیز کماکان استفاده خواهد کرد.
تبصره 3ـ عبارت جبران خسارت در ماده 18 موافقت نامه پروانه به غیر از بند 1ـ 18 (جبران خسارت های رقابتی) به عبارت جریمه تغییر خواهد یافت.
2ـ جریمه نقض تعهدات اپراتورهای متقاضی ارتقاء پروانه فعالیت در بخش تلفن ثابت و ارتباطات داده و فناوری اطلاعات
عنوان تخلف | نحوه اخطار و میزان جریمه |
1ـ نقض تعهدات اجرا و توسعه | 1ـ جریمه نقض تعهدات اجرا و توسعه تلفن ثابت:1-1 1ـ1 جریمه عدم حفظ وضعیت موجود (اعم از شهر و روستا): روزانه بیست هزار ریال به ازای هر خط دایر شده. 1-2 1ـ2ـ1 عدم انجام تعهدات مندرج در 2ـ2ـ1 عدم اجرای تعهدات برای توسعه و به روز رسانی تلفن 3ـ1 ماده 3ـ2ـ19 |
2ـ جریمه نقض تعهدات ارتباطات داده و فناوری اطلاعات:1ـ2 جریمه تخطی از درصدهای مشخص شده برای تعهدات توسعه و اجرا مندرج در پیوست مربوط که بر اساس این اصول در پروانه لحاظ خواهد شد به ازای هر درصد، 10 میلیارد ریال در هر دوره زمانی شش ماهه ارزیابی.
2ـ2 عدم انجام تعهدات اجرا و توسعه روزانه 000/20 به ازای هر پورت. 3ـ2 عدم حضور در هر شهر، سالانه پانصد میلیون ریال. 4ـ2 در صورت افزایش ظرفیت انتقال ترافیک دیتا در هر مرکز در بازه 90 درصد تا 95 درصد کل ظرفیت پهنای باند، 000/20 هزار تومان به ازای هر مگابیت بر ثانیه انحراف در هر روز و بالاتر از 95 درصد، 100 هزار تومان به ازای 5 ـ2 در صورت عدم تامین و ایجاد ظرفیت انتقال درون استانی مورد نیاز سایر دارندگان پروانه، به ازای هر روز تاخیر و به ازای هر مگابیت بر ثانیه، 000/000/1 ریال، در چارچوب زمانی دستورالعمل تعاملی. 6 ـ2 در صورت عدم افزایش متناسب پهنای باند اینترنت خریداری شده از شرکت ارتباطات زیر ساخت با تعداد مشتریان، انحراف به ازای هر کیلو بیت بر ثانیه، یک میلیارد ریال در هر ماه |
|
2ـ نقض تعهدات کیفیت خدمات | 1ـ هر شش ماه یکبار شاخصهای تعریف شده در هر شهر توسط سازمان ارزیابی انجام و نتیجه به دارنده پروانه اعلام میشود. دارنده پروانه فرصت دارد تا ارزیابی بعدی نسبت به ارتقاء شاخصهایی که به حد نصاب نرسیدهاند اقدام کند. در غیر اینصورت مشمول جریمه زیر خواهدشد.1ـ1 تلفن ثابت سقف جریمه هر یک از شهرها: 1ـ1ـ1 به ازای هر سوئیچ PSTNو تجهیزات دیتا مبلغ سیصد میلیون ریال. 2ـ1ـ1 در صورت تغییر فناوری و استفاده از تجهیزات NGNو غیره، براساس 2ـ1 ارتباطات داده ها و فناوری اطلاعات 1ـ2ـ1 در صورت مغایرت اطلاعات انتشار داده شده با کیفیت 2ـ2ـ1 در صورت عدم رعایت شاخصهای کیفی مندرج در مصوبه 2حداکثر سقف جریمه |
3ـ نقض تعهدات تعرفه ارایه خدمات |
1ـ از زمان اخطار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دارنده پروانه حداکثر 15 روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه فرصت دارد تا نسبت به ارائه توضیحات اقدام نموده و در صورتیکه توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت، دارنده پروانه علاوه بر استرداد مبالغ اضافی به مشترکین، در صورت عدم اصلاح تعرفه ظرف 10 روز کاری مشمول اعمال جریمه که بر اساس نظر سازمان تعیین میشود، خواهد شد.2ـ حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان 000/000/000/20 بیست میلیارد ریال می باشد. |
4ـ نقض تعهدات نظارت | 1ـ از زمان اخطار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دارنده پروانه حداکثر 30 روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه فرصت دارد تا نسبت به ارائه توضیحات اقدام نموده و درصورتیکه توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت، موضوع ظرف مدت 20 روز کاری اصلاح نشد مشمول اعمال جریمه معادل یک میلیارد ریال به ازای هر سه ماه خواهدشد.2ـ حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان 20 میلیارد ریال میباشد. |
5 ـ نقض مقررات و مصوبات کمیسیون |
1ـ از زمان اخطار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دارنده پروانه حداکثر 25 روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه فرصت دارد تا نسبت به ارائه توضیحات اقدام نموده و در صورتیکه توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت، موضوع ظرف مدت 15 روز کاری اصلاح نشد مشمول اعمال جریمه معادل یک میلیارد ریال به ازای هر سه ماه خواهدشد.2ـ حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان 20 میلیارد ریال می باشد. |
6 ـ نقض سایر تعهدات مندرج در موافقتنامه پروانه و الحاقیه و پیوستهای آن |
1ـ از زمان اخطار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دارنده پروانه حداکثر 15 روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه فرصت دارد تا نسبت به ارائه توضیحات اقدام نموده و در صورتی که توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت، موضوع ظرف مدت 10 روزکاری اصلاح نشد مشمول اعمال جریمه معادل یک میلیارد ریال به ازای هر سه ماه خواهدشد.2ـ حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان 20 میلیارد ریال می باشد. |
تبصره 1ـ سقف مجموع جریمههای مشخص شده در ردیفهای 2، 3، 4، 5 و 6 قابل اعمال در هر
سال به میزان یکصد میلیارد (000/000/000/100) ریال تعیین میشود.
تبصره 2ـ علاوه بر جریمههای مندرج در این جدول، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ظرفیتهای ماده 19 موافقتنامه پروانه نیز کماکان استفاده خواهد کرد.
تبصره 3ـ عبارت جبران خسارت در ماده 18 موافقت نامه پروانه به غیر از بند 1ـ 18 (جبران خسارتهای رقابتی) به عبارت جریمه تغییر خواهد یافت.
1ـ جریمه نقض تعهدات اپراتورهای ارایه خدمات پستی بخش غیردولتی
عنوان تخلف | نحوه اخطار و میزان جریمه |
1ـ تخلف درخصوص اقدام به انجام رویههای ضد رقابتی |
از زمان اخطار سازمان، دارنده پروانه حداکثر 5 روز کاری فرصت دارد تا نسبت به ارائه توضیحات اقدام نموده و در صورتی که توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت، سازمان میتواند علاوه بر تدابیری که برای جبران نقض تعهدات در ماده 31 مقرر گردیده، تا حدی که قوانین و مقررات اجازه میدهد دارنده پروانه را ملزم کند که جریمه و جبران خسارات مقطوعی را پرداخت کند. |
2ـ نقض تعهدات اجرا و توسعه |
از زمان اخطار سازمان، دارنده پروانه حداکثر 6 ماه فرصت دارد تا نسبت به رفع نقض تعهدات اجرا و توسعه اقدام کند. چنانچه دارنده پروانه در مهلت تعیین شده نسبت به رفع تخلف اقدام نکرده باشد، در هر مورد به نسبت عدم ایفای تعهد حداکثر پنج میلیارد (5.000.000.000) جریمه خواهد شد. |
3ـ تخطی از مفاد مرتبط با موضوع نظارت |
از زمان اخطار سازمان، دارنده پروانه حداکثر 10 روزکاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه فرصت دارد تا نسبت به ارائه توضیحات اقدام نموده و در صورتی که توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت و موضوع ظرف مدت 5 روز کاری اصلاح نشد مشمول اعمال جریمه اقدام خواهد شد.حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان 10 میلیارد ریال میباشد. |
4ـ نقض تعهدات تعرفه ارایه خدمات |
از زمان اخطار سازمان، دارنده پروانه حداکثر 10 روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه فرصت دارد تا نسبت به ارائه توضیحات اقدام نموده و در صورتی که توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت و موضوع ظرف مدت 5 روز کاری اصلاح نشد مشمول اعمال جریمه اقدام خواهد شد.حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان 10 میلیارد ریال میباشد. |
5 ـ نقض تعهدات کیفیت خدمات |
1ـ هر شش ماه یکبار شاخصهای کیفیت، توسط سازمان ارزیابی انجام و نتیجه به دارنده پروانه اعلام میشود. دارنده پروانه فرصت دارد تا ارزیابی بعدی نسبت به ارتقاء شاخصهایی که به حدنصاب نرسیدهاند اقدام کند. در غیر اینصورت مشمول جریمه به شرح زیر خواهد شد:الف ـ ده مرکز استان تعیین شده در طرح تجاری: حداکثر 5/2 میلیارد ریال به ازای هر مورد. ب ـ سایر مراکز پ ـ شهرهای بیش ت ـ شهرهای بین ث ـ شهرهای کمتر 2ـ در صورت 3ـ حداکثر سقف |
6 ـ نقض مقررات و مصوبات کمیسیون |
1ـ از زمان اخطار سازمان، دارنده پروانه حداکثر 10 روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه فرصت دارد تا نسبت به ارائه توضیحات اقدام نموده و در صورتی که توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت و موضوع ظرف مدت 5 روز کاری اصلاح نشد مشمول اعمال جریمه خواهد شد.2ـ حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان 10 میلیارد ریال میباشد. |
7ـ نقض سایر تعهدات |
1ـ از زمان اخطار سازمان، دارنده پروانه حداکثر 10 روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه فرصت دارد تا نسبت به ارائه توضیحات اقدام نموده و در صورتی که توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت و موضوع ظرف مدت 5 روز کاری اصلاح نشد مشمول اعمال جریمه خواهدشد.2ـ حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان 10 میلیارد ریال میباشد. |
تبصره 1ـ سقف مجموع جریمههای مشخص شده در
ردیفهای 3، 4، 5، 6 و 7 قابل اعمال در هر سال به میزان 50.000.000.000 (پنجاه
میلیارد) ریال تعیین میشود.
تبصره 2ـ علاوه بر جریمههای مندرج در این جدول سازمان از ظرفیتهای ماده 30 و 31 نیز کماکان استفاده خواهد کرد.
2ـ جریمه نقض تعهدات اپراتورهای ارایه خدمات مرکز تماس (Contact Center)
[حذفی ۱۴۰۱/۶/۶]
عنوان تخلف | نحوه اخطار و میزان جریمه |
1ـ نقض موافقتنامه سطح خدمات |
به ازای هر مورد نقض تعهد پنج میلیون (5.000.000) ریال تا حداکثر دویست (200.000.000) ریال در هر مورد، خواهد بود که از سوی سازمان مشخص خواهد شد. |
2ـ تخطی از مفاد ماده 8 درخصوص سایر تعهدات |
دارنده پروانه ملزم به پرداخت جریمه از پنج میلیون (5.000.000) تا حداکثر دویست (200.000.000) ریال در هر مورد، خواهد بود که از سوی سازمان مشخص خواهد شد. |
3ـ تخطی از مفاد ماده11 در خصوص ضمانتنامه حسن اجرای تعهدات |
دارنده پروانه ملزم به پرداخت جریمه از ده میلیون (10.000.000) تا حداکثر چهارصد میلیون (400.000.000) ریال در هر مورد، خواهد بود که از سوی سازمان مشخص خواهد شد. |
4ـ فعالیت ضد رقابتی |
دارنده پروانه ملزم به پرداخت جریمه از صد میلیون (100.000.000) تا حداکثر پانصد میلیون (500.000.000) ریال در هر مورد، خواهد بود که از سوی سازمان مشخص خواهد شد. |
5 ـ تخطی از سایر مفاد این اصول حاکم و موافقتنامه پروانه |
دارنده پروانه ملزم به پرداخت جریمه از پنج میلیون (5.000.000) تا حداکثر ده میلیون (10.000.000) ریال در هر مورد، خواهد بود که از سوی سازمان مشخص خواند شد. |
کلیه دارندگان پروانه ارایه خدمات
ارتباطی و فناوری اطلاعات در صورت عدم پرداخت تعهدات مالی خود به دولت در موعدهای
تعیین شده، موظفند علاوه بر پرداخت اصل بدهی، به میزان تعیین شده در جدول زیر نسبت
به پرداخت جریمه تاخیر تادیه اقدام کنند.
ردیف | روزهای تاخیر در تادیهاز زمان ابلاغ بدهی | درصد جریمه تاخیر تادیه |
1 | 30 روز | 10% اصل بدهی |
2 | 60 روز | 15% اصل بدهی |
3 | 90 روز | 30% اصل بدهی |
4 | افزون بر 90 روز تا 180 روز |
40% اصل بدهی |
5 | افزون بر 180 روز تا 360 روز |
55% اصل بدهی |
6 | افزون بر 360 روز |
ضمن اخذ جریمه ردیف 5 نسبت به کاهش یا لغو پروانه اقدام می گردد. |
میزان جریمه عدم انجام تعهدات مندرج در پروانه ایجاد و بهرهبراری از شبکه
ارتباطات ثابت FCP
عنوان تخلف | نحوه اخطار و میزان جریمه |
1ـ نقض تعهدات توسعه خدمات |
1ـ در مورد عدم ایفای تعهدات واگذاری خدمات عمده فروشی ظرفیت (موضوع ماده 9ـ1)مرحله اول: صدور اخطاریه کتبی برای جبران تخلف ظرف مدت یک ماه از تاریخ اخطاریه، مرحله 2ـ در مورد سایر مرحله مرحله |
2ـ نقض یا عدم ایفای تعهدات توسعه شبکه |
مرحله اول: صدور اخطاریه کتبی برای جبران تخلف ظرف مدت دو ماه از تاریخ اخطاریه،مرحله دوم: صدور اخطاریه کتبی دوم برای جبران تخلف ظرف مدت یک ماه از تاریخ اخطاریه و پرداخت روزانه مبلغ یک میلیون ریال به ازای هر یک درصد نقض تعهد در هر روز و پس از پایان زمان مهلت تعیین شده در اخطاریه دوم تا زمان رفع تخلف مربوط. |
3ـ نقض تعهدات سهامداری و رقابت |
1ـ در صورت نقض تعهدات مرتبط با سهامداری:اخطاریه کتبی از سوی سازمان برای رفع تخلف ظرف مدت یک ماه و پرداخت جریمه تا سقف بیست (20) میلیارد ریال با تشخیص سازمان. 2ـ انجام فعالیتهای در هر مورد بنا |
4ـ نقض مقررات و مصوبات کمیسیون |
1ـ از زمان اخطار سازمان، دارنده پروانه حداکثر 25 روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه فرصت دارد تا نسبت به ارائه توضیحات اقدام نموده و در صورتی که توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت و موضوع ظرف مدت 15 روز کاری اصلاح نشد مشمول اعمال جریمه براساس مورد موضوعه و نظر سازمان خواهد شد.2ـ حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان ده (10) میلیارد ریال میباشد. |
5 ـ نقض تعهدات کیفیت خدمات |
1ـ هر شش ماه یکبار شاخصهای تعریف شده در هر شهر توسط سازمان ارزیابی انجام و نتیجه به دارنده پروانه اعلام میشود. دارنده پروانه فرصت دارد تا ارزیابی بعدی نسبت به ارتقاء شاخصهایی که به حدنصاب نرسیدهاند اقدام کند. در غیر این صورت مشمول جریمه به شرح زیر خواهد شد:الف ـ در صورت مغایرت اطلاعات انتشار داده شده با کیفیت و پشتیبانی خدمات ارائه شده براساس ارزیابیهای سازمان اپراتور به ازای هر مورد به مبلغ پانصد میلیون (500.000.000) ریال. ب ـ در صورت عدم رعایت شاخصهای کیفی مندرج 2ـ حداکثر سقف |
6 ـ نقض تعهدات تعرفه ارایه خدمات |
1ـ از زمان اخطار سازمان، دارنده پروانه حداکثر 15 روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه فرصت دارد تا نسبت به ارائه توضیحات اقدام نموده و در صورتی که توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت، دارنده پروانه علاوه بر استرداد مبالغ اضافی به مشترکین، در صورت عدم اصلاح تعرفه ظرف10 روز کاری مشمول اعمال جریمه که براساس نظر سازمان تعیین میشود، خواهد شد.2ـ حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف، در هر سال، به میزان ده (10) میلیارد ریال میباشد. |
7ـ نقض تعهدات نظارت |
1ـ از زمان اخطار سازمان، دارنده پروانه حداکثر 30 روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه فرصت دارد تا نسبت به ارائه توضیحات اقدام نموده و در صورتی که توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت و موضوع ظرف مدت 20 روز کاری اصلاح نشد مشمول اعمال جریمه معادل پانصد میلیون ریال به ازای هر سه ماه خواهد شد.2ـ حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان ده (10) میلیارد ریال میباشد. |
8 ـ نقض سایر تعهدات مندرج در موافقتنامه |
1ـ از زمان اخطار، سازمان، دارنده پروانه حداکثر 15 روز کاری پس از تاریخ وصول ابلاغیه فرصت دارد تا نسبت به ارائه توضیحات اقدام نموده و در صورتی که توضیحات مورد قبول سازمان قرار نگرفت و موضوع ظرف 10 روز کاری اصلاح نشد مشمول اعمال جریمه براساس مورد موضوع و نظر سازمان خواهد شد.
2ـ حداکثر سقف جریمه ناشی از این عنوان تخلف در هر سال، به میزان ده (10) میلیارد ریال میباشد. |
تبصره ـ
سقف مجموع جریمههای مشخص شده در ردیفهای 4، 5، 6، 7 و 8 قابل اعمال در هر سال به
میزان 50.000.000.000 (پنجاه میلیارد) ریال تعیین میشود.