تصویب‌نامه در خصوص خروج ماشین‌آلات و تجهیزات خارجی ترخیص شده در قلمرو گمرکی از شمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده درصورت انتقال داخلی به مناطق آزاد با ارایه پروانه ترخیص گمرکی و تأیید گمرک

تاریخ تصویب: ۱۳۹۴/۱۲/۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۱/۱۴

شماره ۱۷۱۳۴۵/ت۵۲۴۰۲هـ –  ۲۶/۱۲/۱۳۹۴

هیأت وزیران در جلسه ۲۶/۱۲/۱۳۹۴ به پیشنهاد شماره ۱۰۷۹۳۴ مورخ ۱۱/۶/۱۳۹۴ وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل یکصد و سی و چهارم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:


۱ـ [اصلاحی ۱۳۹۵/۴/۲۲]
ماشین ­آلات و تجهیزات خارجی ترخیص شده در قلمرو گمرکی در صورت انتقال داخلی به مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با ارایه پروانه ترخیص گمرکی و تأیید مراتب توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران مستقر در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نمی­باشد.

۲ـ [اصلاحی ۱۳۹۵/۴/۲۲]
انتقال ماشین­‌آلات و تجهیزات تولید داخلی به مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با ارایه برگ خروجی صادره توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، مشمول حکم ماده (۱۳) قانون مالیات بر ارزش‏ افزوده ـ مصوب ۱۳۸۷ـ می­باشد. همچنین صادرکننده مکلف به ثبت نام در نظام مالیاتی، تسلیم اظهارنامه مالیاتی در مهلت مقرر و سایر مقررات مربوط در قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

۳ـ [اصلاحی ۱۳۹۵/۴/۲۲]
در صورت اعاده ماشین‌­آلات و تجهیزات از مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی به سایر مناطق کشور، ضوابط و مقررات مربوط به قانون مالیات بر ارزش‏ افزوده نسبت به آنها اعمال خواهد شد.

معاون اول رییس­ جمهور ـ اسحاق جهانگیری