قانون اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۴/۰۸

شماره ۲۰۲۵۶ – ۱۳۹۵/۴/۲
جناب آقای محمد سینجلی جاسبی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل محترم روزنامه رسمی
با توجه به انقضای مهلت مقرر در ماده «۱» قانون مدنی و در اجرای مفاد تبصره ماده «۱» قانون مذکور، یک نسخه تصویر «قانون اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور» برای درج در روزنامه رسمی ارسال می گردد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

شماره ۶۹۲/۱۳۰۲۶  –  ۱۳۹۵/۳/۳
حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور که با عنوان طرح دوفوریتی «اصلاحیه اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب سال ۱۳۹۲ برای اجراء در سال ۱۳۹۵» به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود،  با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۵/۲/۲۶ و تأیید شورای محترم نگهبان به پیوست ابلاغ می گردد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی


ماده واحده

1 – بند (الف) ماده (1) قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۳۹۲/۶/۱۰ به شرح زیر اصلاح می شود:

الف – سابقه تحصیلی: نمرات تعدادی از دروس دوره متوسطه دوم و پیش دانشگاهی است که امتحانات آن مطابق اصول سنجش و اندازه گیری توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری، نهائی و استاندارد مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می شود.

2 – بند (ت) ماده (3) قانون (وظایف و اختیارات شورای سنجش و پذیرش)، به شرح زیر اصلاح می شود:
ت – اتخاذ تصمیم در مورد میزان و نحوه تأثیر هر یک از عوامل سابقه تحصیلی (متناسب با تحت پوشش قرار گرفتن امتحانات سراسری، نهائی و استاندارد) آزمون عمومی و آزمون اختصاصی در سنجش

تبصره 1 – تأثیر سوابق تحصیلی برای سال 1395 به صورت مثبت اعمال می شود و سایر موارد با بررسی کارشناسی برای سالهای بعد اعمال می گردد.

تبصره 2 – این قانون از تاریخ تصویب لازم الاجراء است.


قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و دو تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ بیست و ششم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و پنج مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 28 / 2 /1395 به تأیید شورای نگهبان رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی – علی لاریجانی