اصلاح ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۴/۱۹

شماره ۴۲۳۸۳/ت۵۳۲۹۰هـ –  ۱۳۹۵/۴/۱۲

هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۵/۴/۹ به پیشنهاد مشترک سازمان مدیریت و برنامه­ریزی کشور و وزارت راه و شهرسازی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:


ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور موضوع تصویب­نامه شماره ۳۳۲۶۷/ت۵۲۹۸۲هـ مورخ ۱۳۹۵/۳/۲۲ به شرح زیر اصلاح می­شود:

۱ـ در ماده (۳۱) عبارت «حداکثر تا (۲) ماه پس از ابلاغ این تصویب­نامه» بعد از عبارت «اخذ مصوبه شورای مذکور برای استمرار این پرداخت­ها» اضافه می­شود.

۲ـ متن زیر به عنوان ماده (۴۲) اضافه می­شود:

ماده ۴۲ ـ به استناد بند (ب) ماده (۸۵) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ـ مصوب ۱۳۸۰ ـ و مصوبه شماره ۵۸۸۲۷۱ مورخ ۱۳۹۵/۴/۶ شورای ­عالی اداری مبنی بر انتقال کلیه وظایف، اختیارات، نیروی انسانی، امکانات، تجهیزات، خودرو و ماشین­آلات راهداری به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌­ای استان­ها، سازمان مدیریت و برنامه‌­ریزی کشور مکلف است:

الف ـ اعتبارات هزینه‌­ای بودجه سال ۱۳۹۵ مربوط به موارد منتقل شده از ادارات کل راه و شهرسازی هر استان را به تفکیک در اختیار وزارت راه و شهرسازی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌­ای) قرار دهد تا طبق قوانین و مقررات مربوط، صرف هزینه­ های مأموریت­های مربوط به استان­ها شود.

ب ـ برای هر یک از ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده­ای استان­ها ردیف بودجه­­ای فرعی ذیل ردیف بودجه­ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌­ای ایجاد نماید. شورای برنامه‌­ریزی و توسعه هر استان مکلف است برای برقراری عملیات اجرایی و عدم وقفه و خلل در انجام امور راهداری استان­ها اعتبارات تملک دارایی­های سرمایه‌­ای بودجه ۱۳۹۵ مربوط به موارد منتقل شده از اداره کل راه و شهرسازی آن استان را در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده­ای همان استان قرار دهد تا از طریق ذی­حساب آن اداره کل هزینه شود. کارگروهی مرکب از سازمان مدیریت و برنامه‌­ریزی کشور، وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور اقتصادی و دارایی بر نحوه تعیین سهم هر یک از ادارات کل استان­ها نظارت می­نماید. شورای برنامه‌­ریزی و توسعه هر استان موظف است در اجرای این ماده از تصمیمات کارگروه مزبور تبعیت نماید.

معاون اول رئیس‎ جمهور ـ اسحاق جهانگیری