تصویب‌نامه در خصوص معرفی استان هایی که در سال زراعی ۱۳۹۷ ـ ۱۳۹۶ تحت تأثیر حوادث غیرمترقبه قرار گرفته به بانک های عامل جهت بهره مندی از امهال تسهیلات

تاریخ تصویب: ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۵/۰۱

شماره ۴۹۷۵۰/ت۵۵۵۵۸هـ – ۱۳۹۷/۴/۲۱

هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۷/۴/۱۳ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های جهاد کشاورزی و کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:


۱ـ کارگروه موضوع بند (خ) ماده (۳۳) قانون برنامه ششم توسعه موظف است صرفاً پس از اعلام استان هایی که در سال زراعی ۱۳۹۷ـ۱۳۹۶ تحت تأثیر حوادث غیرمترقبه قرار گرفته و توسط سازمان مدیریت بحران کشور به استانداری ها اعلام شده اند، مشمولین واجد بهره مندی از امهال تسهیلات موضوع این تصویب‌نامه را به بانک های عامل معرفی کند.


۲ـ [اصلاحی ۱۳۹۷/۶/۴]
بانک های عامل موظفند مانده بدهی اصل، سود و جرایم تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیرمترقبه (ازجمله سرمازدگی و خشکسالی) سررسید شده تا تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه را به مدت دو سال امهال نمایند.

تبصره ـ [حذفی ۱۳۹۷/۶/۴]


۳ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است هزینه های امهال تأییدشده توسط بانک های عامل را بررسی و به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام نماید.


۴ـ سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به پیش بینی باز مالی ناشی از اجرای این تصویب‌نامه از محل منابع بند (م) ماده (۲۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) ـ مصوب۱۳۹۳ـ در لوایح بودجه های سنواتی برابر قوانین و مقررات اقدام نماید.


۵ ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و وزارت کشور موظفند گزارش عملکرد این تصویب‌نامه را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام نمایند.


۶ ـ [حذفی ۱۳۹۷/۶/۴]

معاون اول رئیس‎ جمهور ـ اسحاق جهانگیری