تصویب‌نامه در خصوص ستاد ملی سیاست گذاری همدان ۱۳۹۷ (۲۰۱۸ میلادی)

تاریخ تصویب: ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۰۶/۱۰

شماره ۶۸۶۱۴/ت۵۵۶۴۱هـ – 1397/05/27

هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۷/۵/۲۴ به پیشنهاد مشترک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و استانداری همدان و به منظور بهره گیری بهینه از فرصت ایجادشده به واسطه انتخاب شهر همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در سال ۱۳۹۷ (۲۰۱۸ میلادی) و به استناد اصل یکصد و سی وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تصویب کرد:


۱ـ ستاد ملی سیاست گذاری همدان ۱۳۹۷ (۲۰۱۸ میلادی) بالاترین مرجع سیاست گذاری در زمینه برنامه های مربوط به همدان ۱۳۹۷ (۲۰۱۸ میلادی) است که ریاست آن با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و در این تصویب‌نامه به اختصار «ستاد ملی» نامیده می شود.

۲ـ وظایف ستاد ملی به شرح زیر است:

الف ـ سیاست گذاری کلان و هماهنگی در مدیریت یکپارچه  فعالیت های مرتبط از قبیل اتخاذ سیاست های تشویقی برای مشارکت فعالان بخش غیردولتی.

ب ـ نظارت و هماهنگی در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت های مرتبط با پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی.پ ـ پیش بینی و تصویب برنامه ها و اعتبارات لازم.

۳ـ اعضای ستاد ملی به شرح زیر است:

الف ـ رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری (رئیس ستاد)

ب ـ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری (دبیر ستاد)

پ ـ استاندار همدانت ـ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

ث ـ معاون وزیر کشور

ج ـ معاون وزیر امور خارجه

چ ـ معاون وزیر راه و شهرسازی

ح ـ معاون وزیر ورزش و جوانان

خ ـ فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

د ـ معاون رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

ذ ـ معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور

ر ـ معاون ذی‌ربط معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده

ز ـ معاون رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

ژ ـ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

س ـ یکی از نمایندگان همدان در مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجمع نمایندگان استان همدان

ش ـ شهردار همدان

تبصره ـ ستاد ملی می تواند حسب نیاز از سایر اشخاص حقیقی و حقوقی برای حضور در جلسه بدون حق رأی دعوت کند.

۴ـ ستاد برنامه‌ریزی و اجرایی استانی همدان ۱۳۹۷ (۲۰۱۸ میلادی) با مسئولیت استاندار همدان، به منظور اجرای سیاست ها و تصمیمات ستاد ملی تشکیل می گردد. اعضای ستاد یادشده به پیشنهاد استاندار و با تصویب ستاد ملی تعیین می شوند.

۵ ـ کلیه مکاتبات در استان همدان از زمان لازم الاجراشدن این تصویب‌نامه تا پایان سال ۱۳۹۷ (۲۰۱۸ میلادی) با نشان «همدان ۱۳۹۷ (۲۰۱۸ میلادی)» انجام خواهدشد.

۶ ـ دستگاه های اجرایی ملی و استانداران مکلفند در اجرای برنامه های مرتبط با موضوع همدان ۱۳۹۷ (۲۰۱۸ میلادی) مشارکت نموده و برنامه های مذکور را در اولویت قرار دهند.

۷ـ دستگاه های اجرایی می توانند با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به جابجایی و هزینه تا یک درصد از اعتبارات ردیف های ملی متمرکز در ارتباط با پروژه های مصوب همدان ۱۳۹۷ (۲۰۱۸ میلادی) اقدام نمایند.

۸ ـ سازمان برنامه و بودجه کشور اعتبار مصوب ردیف متفرقه ویژه همدان ۱۳۹۷ (۲۰۱۸ میلادی) در قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور را با رعایت قوانین و مقررات مربوط به این رویداد تخصیص دهد.

۹ـ این تصویب‌نامه صرفاً تا پایان سال ۱۳۹۷ لازم الاجراء است.

معاون اول رئیس‎ جمهور ـ اسحاق جهانگیری