قانون اصلاح ماده (۱۳) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران

تاریخ تصویب: ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۰۱

ماده ‌واحده – بندهای «الف» و «ب» ماده (۱۳) قانون جامع خدمات ‌رسانی به ایثارگران مصوب ۱۳۹۱/۱۰/۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی به ‌شرح زیر اصلاح می‌ شود:


1 – در بند «الف» بعد از عبارت «هر ساله»، عبارت «بر اساس تعداد و سرانه» و بعد از عبارت «بودجه سنواتی» عبارت «به صورت صد درصد (100%) تخصیص‌ یافته» اضافه می ‌شود و تبصره‌ های (1) تا (4) آن حذف می‌ شود.


2 – بند «ب» به ‌شرح زیر اصلاح می‌ شود:
ب – با اجرای حکم این ماده خدمات بهداشتی و بیمه درمانی مکمل آزادگان، جانبازان، ایثارگران شاغل و غیرشاغل، بازنشسته و افراد تحت تکفل آنها و والدین، همسران و فرزندان شهدا بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
تعهدات دستگاههای اجرائی و بیمه ‌های ذی ‌ربط در این خصوص، از تاریخ 1 /8 /1397 تا زمان تصویب این قانون و تا پایان سال 1397 به بنیاد شهید و امور ایثارگران منتقل می‌ شود.
اجرای احکام این ماده مانع ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی توسط دستگاههای اجرائی ذی‌ ربط به کارکنان شاغل موضوع این ماده نیست. این قانون از تاریخ تصویب لازم ‌الاجراء می ‌باشد.


قانون فوق مشتمل بر ماده ‌واحده در جلسه علنی روز چهار‌شنبه مورخ نوزدهم دی ‌ماه یکهزار و سیصد و نود و هفت مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 22 /10 /1397 به تأیید شورای نگهبان رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی – علی لاریجانی