اصلاح تصویب‌­نامه موضوع اصلاح بند (١) تصویب‌نامه در خصوص اجازه ورود (۴۱) قلم کالای مورد نیاز مرزنشینان

تاریخ تصویب: ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۱۹

شماره ۱۳۰۹۷۳/ت۵۶۷۵۵هـ  –  ۱۳۹۸/۱۰/۱۱

هیأت ­­وزیران در جلسه ۱۳۹۸/۱۰/۴ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌­های صنعت، معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:


الف ـ تصویب­نامه شماره ۱۵۶۵۹۱/ت۵۵۴۴۶هـ مورخ ۱۳۹۷/۱۱/۲۴ به شرح زیر اصلاح می­شود:

۱ـ تبصره بند (۲) به شرح زیر اصلاح می شود:

تبصره ۲ـ واردات کالاهای موضوع جدول پیوست (۲) منوط به ثبت آماری و تأیید منشاء ارز توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مطابق دستورالعمل ابلاغی کارگروهی مرکب از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (مسئول) و وزارتخانه های کشور و صنعت، معدن و تجارت و با رعایت استانداردها و ضوابط دستگاه های ذی‌ربط و مقررات بهداشتی و قرنطینه ای است.


۲ـ متن زیر به عنوان بند (۴) الحاق و بند (۴) قبلی به عنوان بند (۵) تلقی می شود:

۴ـ تعیین نوع و میزان اقلام قابل ورود با رویه مرزنشین مشمول تسهیلات مبادلات بازارچه­‌های مرزی، ملوانان و کارکنان شناورهای زیر (۵۰۰) تن ظرفیت و مرزنشنیان و شرکت­های تعاونی آنها به کارگروه ماده (۱۲) قانون ساماندهی مبادلات مرزی تفویض و براساس ماده (۷) قانون یادشده، درصورت تأیید کارگروه مذکور توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ می­گردد.


۳ـ متن زیر به عنوان بند (۶) الحاق می شود:

۶ ـ واردات مواد اولیه و قطعات یدکی و ملزومات تولید قابل ورود توسط مرزنشینان با تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت و با هماهنگی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رعایت تبصره (۲) بند (۲) به صورت تجمیعی مجاز است. وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است اطلاعات مربوط به واردات موضوع این بند را به گمرک جمهوری اسلامی ایران ارسال کند.


ب ـ کالاهای وارداتی از بازارچه­‌های مرزی رسمی غرب کشور مشمول بند (۱) تصمیم­نامه شماره ۴۴۴۹۲/۸۵۷۹۳ مورخ ۱۳۸۹/۴/۲۲ به میزان ده درصد (۱۰%) تخفیف سود بازرگانی می­شوند.

تبصره ـ بازارچه­‌های مرزی رسمی غرب کشور دارای تخفیف سود بازرگانی بالای ده درصد (۱۰%)  از شمول این بند مستثنی می­باشند.

معاون اول رئیس ‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری