تصویب‌نامه در خصوص تمدید مهلت ترخیص خودروهای موضوع بند (۳) تصویب‌نامه شماره ۱۳۷۱۶۱/ت۵۶۰۲۳هـ مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶

تاریخ تصویب: ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۱۰

شماره ۱۵۲۶۷۶/ت۵۷۳۹۴هـ – ۱۳۹۸/۱۱/۲۹


هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۸/۱۱/۱۶ به پیشنهاد شماره ۱۹۲۴۳۶ مورخ ۱۳۹۸/۱۰/۱ وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:


۱ـ مهلت ترخیص خودروهای موضوع بند (۳) تصویب‌نامه شماره ۱۳۷۱۶۱/ت۵۶۰۲۳هـ مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۶ و اصلاحات بعدی آن از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه به مدت سه ماه تمدید می­شود.

۲ـ ترخیص خودروهای سواری با حجم موتور بالاتر از (۲۵۰۰) سی سی امکان‌پذیر نبوده و مشمول مقررات این تصویب‌نامه نمی باشند.

تبصره ۱ـ خودروهای سواری مربوط به جانبازان موضوع تصویب‌نامه شماره ۲۰۴۴۰۸/ت۴۱۷۱۷هـ مورخ ۱۳۸۷/۱۱/۷ و اصلاحات بعدی آن که تا قبل از صدور تصویب‌نامه شماره ۷۰۴۴۱/ت۵۱۰۴۰هـ مورخ ۱۳۹۳/۶/۲۳ با ثبت سفارش وارد کشور شده‌­اند، از حکم این بند مستثنی هستند.

تبصره ۲ـ ترخیص خودروهای سواری، بدون الزام به رعایت محدودیت حجم موتور (۲۵۰۰) سی سی، که تا تاریخ ۱۳۹۷/۵/۳۱ برای آنها توسط سازمان های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی قبض انبار صادر شده است، با رعایت مقررات مناطق مذکور و رعایت نامه شماره ۳۶۹۲۵/۶۹۱۳۴ مورخ ۱۳۹۸/۶/۵ معاونت حقوقی رییس­ جمهور حسب مورد، برای شماره گذاری و تردد در محدوده مجاز تعیین شده برای مناطق، مجاز می باشد.

۳ـ [اصلاحی ۱۳۹۹/۳/۲۱]
انجام تشریفات گمرکی و ترخیص خودروهای دارای پرونده قضایی که رأی قطعی منع پیگرد یا برائت آنها از سوی مراجع رسیدگی کننده صادر می گردد، مشمول قید زمانی برای ترخیص نبوده و با رعایت سایر مقررات ترخیص آنها بلامانع است.

معاون اول رئیس‎ جمهور ـ اسحاق جهانگیری