بخشنامه قوه قضاییه در خصوص تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

تاریخ تصویب: ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۱/۲۵

شماره: 9000/3675/100 – ۱۴۰۱/۱/۲۴

در اجرای تکالیف قانونی بند (ج) ماده (12) قانون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد مصوب 1390 با اصلاحات و الحاقات آن و بند (3) ماده (37) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386 با اصلاحات آن و در راستای بند (پ) ماده (67) قانون برنامه ششم توسعه کشور مصوب 1395 و ماده (2) آیین‌نامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب 1399 رییس قوه قضاییه و به منظور توسعه خدمات الکترونیک، تسهیل در امور ثبتی مراجعان، پیشگیری از واسطه گری در انجام امور ثبتی مردم، “تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی” به شرح مواد آتی است.

ماده 1 – جهت انجام خدمات مندرج در جدول تعرفه به شرح پیوست، به دو طریق زیر عمل می گردد:

الف – به صورت خودکاربری
شهروندان می توانند از طریق سامانه های سازمان ثبت خدمات موصوف را دریافت کنند. سامانه های ذیربط از طریق سایت سازمان به اطلاع عموم خواهد رسید.

ب – دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور
در صورت مراجعه شهروندان به دفاتر فوق، هزینه خدمات مطابق جدول مذکور خواهد بود.

ماده 2 – نحوه توزیع عادلانه بین دفاتر اسناد رسمی تابع شیوه نامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد.

ماده 3 – اسناد اشخاص بی بضاعت با تأیید کانون سردفتران و دفتریاران بدون دریافت حق التحریر، تنظیم و ثبت می گردد. نحوه تقسیم اسناد مزبور و چگونگی نظارت بر اجرای آن به موجب دستورالعملی است که توسط هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز پیشنهاد و به تصویب رئیس سازمان ثبت می رسد.

ماده 4 – دفاتر اسناد رسمی کلیه مبالغ موضوع این تعرفه را از طریق شبکه بانکی و به وسیله سامانه پرداخت الکترونیکی (مستقر در دفترخانه) دریافت می نمایند.

غلامحسین محسنی اژیه


جدول تعرفه

ردیف
نوع خدمت
تعرفه
1
ورود اطلاعات و ارسال صورتجلسه ها در سامانه جامع (سهامی عام و خاص)
سهامی عام هر صورت جلسه 000 /000 /2 ریال
سهامی خاص هر صورت جلسه 000 /000 /1 ریال
2
ورود اطلاعات و ارسال صورتجلسه ها در سامانه جامع (شرکت های غیرسهامی)
هر صورت جلسه 000 /700 ریال
3
ورود اطلاعات و ارسال صورتجلسه ها موسسات غیرتجاری
هر صورت جلسه 000 /500 ریال
4
ورود اطلاعات درخواست تأسیس شرکت سهامی خاص
هر درخواست جلسه 000 /000 /2 ریال
5
ورود اطلاعات درخواست تأسیس شرکت سهامی عام در دو مرحله
000 /000 /3 ریال
6
ورود اطلاعات درخواست تأسیس موسسات غیرتجاری
000 /500 /1 ریال
7
درخواست اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی (حقیقی و حقوقی)
حقیقی 000 /500 ریال
حقوقی 000 /500 ریال
8
درخواست اظهارنامه دفتر ثبت تجاری
000 /300 ریال
9
درخواست کد فراگیر اتباع خارجی برای مراجعان دفاتر
رایگان
10
ورود اطلاعات تکمیلی در صورت نقص یا ایراد در موضوعات 1 تا 6 این جدول
000 /300 ریال
11
انجام خدمات احراز ذی سمت بودن پس از تهیه پیش نویس سند
رایگان
12
ثبت نام در سامانه ثنا برای مراجعان دفتر
رایگان
13
درخواست تقاضای تعویض سند مالکیت و ارسال آن
000 /300 ریال
14
ورود اطلاعات و ارسال اظهارنامه مالکیت اختراعات و علایم تجاری و نشانه های   جغرافیایی و تغییرات آن
000 /500 /1 ریال
15
ورود اطلاعات و ارسال اظهارنامه مالکیت طرح‌های صنعتی و نشانه های جغرافیایی و   تغییرات آن
000 /000 /2 ریال