بخشنامه قوه قضاییه در خصوص تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

تاریخ تصویب: ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۱/۲۵

شماره: ۹۰۰۰/۳۶۷۵/۱۰۰ – ۱۴۰۱/۱/۲۴

در اجرای تکالیف قانونی بند (ج) ماده (۱۲) قانون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد مصوب ۱۳۹۰ با اصلاحات و الحاقات آن و بند (۳) ماده (۳۷) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ با اصلاحات آن و در راستای بند (پ) ماده (۶۷) قانون برنامه ششم توسعه کشور مصوب ۱۳۹۵ و ماده (۲) آیین‌نامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب ۱۳۹۹ رییس قوه قضاییه و به منظور توسعه خدمات الکترونیک، تسهیل در امور ثبتی مراجعان، پیشگیری از واسطه گری در انجام امور ثبتی مردم، “تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی” به شرح مواد آتی است.

ماده ۱ – جهت انجام خدمات مندرج در جدول تعرفه به شرح پیوست، به دو طریق زیر عمل می گردد:

الف – به صورت خودکاربری
شهروندان می توانند از طریق سامانه های سازمان ثبت خدمات موصوف را دریافت کنند. سامانه های ذیربط از طریق سایت سازمان به اطلاع عموم خواهد رسید.

ب – دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور
در صورت مراجعه شهروندان به دفاتر فوق، هزینه خدمات مطابق جدول مذکور خواهد بود.

ماده ۲ – نحوه توزیع عادلانه بین دفاتر اسناد رسمی تابع شیوه نامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد.

ماده ۳ – اسناد اشخاص بی بضاعت با تأیید کانون سردفتران و دفتریاران بدون دریافت حق التحریر، تنظیم و ثبت می گردد. نحوه تقسیم اسناد مزبور و چگونگی نظارت بر اجرای آن به موجب دستورالعملی است که توسط هیأت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز پیشنهاد و به تصویب رئیس سازمان ثبت می رسد.

ماده ۴ – دفاتر اسناد رسمی کلیه مبالغ موضوع این تعرفه را از طریق شبکه بانکی و به وسیله سامانه پرداخت الکترونیکی (مستقر در دفترخانه) دریافت می نمایند.

غلامحسین محسنی اژیه


جدول تعرفه

ردیف
نوع خدمت
تعرفه
۱
ورود اطلاعات و ارسال صورتجلسه ها در سامانه جامع (سهامی عام و خاص)
سهامی عام هر صورت جلسه ۰۰۰ /۰۰۰ /۲ ریال
سهامی خاص هر صورت جلسه ۰۰۰ /۰۰۰ /۱ ریال
۲
ورود اطلاعات و ارسال صورتجلسه ها در سامانه جامع (شرکت های غیرسهامی)
هر صورت جلسه ۰۰۰ /۷۰۰ ریال
۳
ورود اطلاعات و ارسال صورتجلسه ها موسسات غیرتجاری
هر صورت جلسه ۰۰۰ /۵۰۰ ریال
۴
ورود اطلاعات درخواست تأسیس شرکت سهامی خاص
هر درخواست جلسه ۰۰۰ /۰۰۰ /۲ ریال
۵
ورود اطلاعات درخواست تأسیس شرکت سهامی عام در دو مرحله
۰۰۰ /۰۰۰ /۳ ریال
۶
ورود اطلاعات درخواست تأسیس موسسات غیرتجاری
۰۰۰ /۵۰۰ /۱ ریال
۷
درخواست اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی (حقیقی و حقوقی)
حقیقی ۰۰۰ /۵۰۰ ریال
حقوقی ۰۰۰ /۵۰۰ ریال
۸
درخواست اظهارنامه دفتر ثبت تجاری
۰۰۰ /۳۰۰ ریال
۹
درخواست کد فراگیر اتباع خارجی برای مراجعان دفاتر
رایگان
۱۰
ورود اطلاعات تکمیلی در صورت نقص یا ایراد در موضوعات ۱ تا ۶ این جدول
۰۰۰ /۳۰۰ ریال
۱۱
انجام خدمات احراز ذی سمت بودن پس از تهیه پیش نویس سند
رایگان
۱۲
ثبت نام در سامانه ثنا برای مراجعان دفتر
رایگان
۱۳
درخواست تقاضای تعویض سند مالکیت و ارسال آن
۰۰۰ /۳۰۰ ریال
۱۴
ورود اطلاعات و ارسال اظهارنامه مالکیت اختراعات و علایم تجاری و نشانه های   جغرافیایی و تغییرات آن
۰۰۰ /۵۰۰ /۱ ریال
۱۵
ورود اطلاعات و ارسال اظهارنامه مالکیت طرح‌های صنعتی و نشانه های جغرافیایی و   تغییرات آن
۰۰۰ /۰۰۰ /۲ ریال