مصوبه شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی در خصوص تکالیف دستگاههای اجرایی برای تهیه و ارائه برنامه عملیاتی پیشگیری و رفع فقر

تاریخ تصویب: ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۶/۰۱

شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی به استناد تبصره (2) بند (الف) ماده (57) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور – مصوب 1395 و ماده (78) قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و بند (الف) ماده (15) قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی – مصوب 1383، در تاریخ 5 /12 /1400 تشکیل و “تکالیف دستگاههای اجرایی جهت تهیه و ارائه برنامه عملیاتی پیشگیری و رفع فقر” را به شرح زیر تصویب نمود:


1 – وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است ظرف مدت یک ماه با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره)، برنامه عملیاتی پیشگیری و رفع فقر مطلق را تهیه و جهت تصویب به شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی ارایه نماید.

2 – وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است ظرف مدت یک ماه برنامه عملیاتی پیشگیری و رفع فقر دسترسی به خدمات نظام سلامت را با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و جهت تصویب به شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی ارایه نماید.

3 – وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف مدت یک ماه برنامه عملیاتی پیشگیری و رفع فقر دسترسی به خدمات آموزشی را با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و جهت تصویب به شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی ارایه نماید.

4 – وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است ظرف مدت یک ماه برنامه عملیاتی پیشگیری و رفع فقر دسترسی به تسهیلات و اعتبارات نظام بانکی را با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهیه و جهت تصویب به شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی ارایه نماید.

5 – وزارت راه و شهرسازی مکلف است ظرف مدت یک ماه برنامه عملیاتی پیشگیری و رفع فقر دسترسی به مسکن را با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی تهیه و جهت تصویب به شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی ارایه نماید.

6 – وزارت نیرو مکلف است ظرف مدت یک ماه برنامه عملیاتی پیشگیری و رفع فقر دسترسی به انرژی و آب را با همکاری سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت تهیه و جهت تصویب به شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی ارایه نماید.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (دبیرخانه شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی) مکلف است پیگیری لازم را جهت اجرای این مصوبه معمول نماید.

دکتر سیدابراهیم رئیسی
رئیس جمهور (رئیس)