اصلاح ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

تاریخ تصویب: ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۶/۱۹

شماره: 101081/ت60229هـ – ۱۴۰۱/۶/۱۲

هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۱/۶/۲ به پیشنهاد شماره 87315 /48800 مورخ 25 /5 /1401 معاونت حقوقی رییس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:


ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1401 کل کشور موضوع تصویب‌نامه شماره ۲۱۵۰۲/ت۵۹۷۴۰هـ مورخ ۱۴۰۱/۲/۱۵ به شرح زیر اصلاح می شود:

1- ماده (20) به شرح زیر اصلاح می شود:
ماده ۲۰- دستگاه های اجرایی مکلفند در چارچوب قوانین و مقررات و حدود اعتبارات مربوط و در قالب موافقتنامه متبادله با سازمان و در سطح استان با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ها حداکثر سه در هزار اعتبارات هزینه ای پرداخت شده خزانه به خود از محل اعتبارات ابلاغی و مصوب مربوط (به جز فصول (۱)، (۴) و (۶)) را با هماهنگی و نظارت دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت برای اطلاع رسانی و تبلیغ دستاوردهای همان دستگاه اجرایی علاوه بر اعتبارات مربوط به روابط عمومی دستگاه ها، هزینه نمایند. این حکم در شرکت های دولتی مندرج در پیوست شماره (۳) قانون، صرفاً از محل هزینه های اداری و عمومی به استثنای هزینه های کارگزینی (پرسنلی) و پاداش سنوات کارکنان و استهلاک و در سقف تعیین شده قابل اجرا است.

2- در ماده (21)، بعد از عبارت “فروش اموال و دارایی های منقول و غیرمنقول مازاد”، عبارت “موضوع ردیف (68-550000) جدول شماره (9) قانون” الحاق می شود.

3- در بند (1) ماده (27)، بعد از عبارت “فاقد بودجه عمومی” عبارت “در چارچوب قوانین و مقررات” الحاق می شود.

4- در انتهای بند (1) ماده (29)، عبارت “نیروهای مسلح، اماکن امنیتی، دستگاه های زیرنظر مقام معظم رهبری و سازمان انرژی اتمی ایران از حکم مذکور در این بند و تبصره های این ماده مستثنی هستند.” الحاق می شود.

5- در ماده (36) بعد از عبارت “در قالب تنخواه گردان” عبارت “با رعایت ساز و کار موضوع ماده (30) قانون برنامه و بودجه کشور – مصوب 1351-” الحاق می شود.

معاون اول رئیس جمهور – محمد مخبر