بخشنامه در خصوص شناورسازی ساعت آغاز فعالیت دستگاههای اجرایی مستقر در شهر تهران از ابتدای مهرماه به مدت یک ماه

تاریخ تصویب: ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۶/۳۰

شماره: 60397/115008 – ۱۴۰۱/۶/۳۰

با توجه به آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ‏۱۴۰۱ و به منظور مدیریت تقاضای سفرهای شهری، کاهش شدآمد (ترافیک) سنگین در معابر اصلی تهران، افزایش بهره‌وری، انعطاف کاری و کاهش حجم رفت و آمد کارکنان دولت و اثرات جانبی آن، کلیه دستگاه های اجرایی مستقر در تهران مکلفند از ابتدای مهرماه سال جاری به مدت یک ماه، نسبت به اجرای طرح شناورسازی ساعت آغاز فعالیت خود از ساعت ۷/۰۰ الی ۹/۰۰ صبح به مدت دو ساعت اقدام نمایند و میزان حضور کارمندان در طول روز مطابق با ضوابط و مقررات ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری (رعایت سقف (۴۴) ساعت در هفته) می باشد و پایان فعالیت کارمندان متناسب با ساعت ورود خویش در محل کار، به صورت شناور خواهد بود.
همچنین به منظور خدمات رسانی مطلوب و اجرای مناسب مفاد این بخشنامه، شروع به کار برخی دستگاه های اجرایی به شرح زیر است:

۱- شروع به کار خدمات رسانی بانک ها ساعت ۷/۰۰ صبح تعیین می شود و حضور کارمندان بانک ها نیم ساعت زود تر (۶/۳۰) می باشد.

۲- ساعت شروع به کار شیفت صبح مدارس مقطع ابتدایی شهر تهران ۸/۳۰ صبح و مدارس مقطع متوسطه ۷/۳۰ تعیین می شود.

۳- ساعت شروع شیفت صبح کارخانجات و کارگاه ها ۶/۰۰ صبح تعیین و مثناسب با آن سایر شیفت های کاری نیز اصلاح می شود.

۴- هرگونه تردد تخلیه و بارگیری کامیون و کامیونت از ساعت ۶/۳۰ صبح تا ۹/۰۰ صبح ممنوع می باشد. پلیس راهور موظف است نسبت به اجرای طرح تشدید، برخورد و اعمال قانون با متخلفان توقف های غیرمجاز و سد معبر اقدام نماید.

مسئولیت اجرای موارد فوق به عهده بالاترین مقام دستگاه اجرایی خواهد بود و باید به گونه ای برنامه‌ریزی و مدیریت شود که ابتدای آغاز به کار ادارات هیچ خدشه ای در نحوه پاسخگویی و ارائه خدمات به عموم مرډم، خصوصاً توسط دستگاه های بهداشتی، درمانی، امدادی و خدماتی ایجاد نشود. در صورت بروز هرگونه مشکل یا ابهام در پیاده سازی طرح، دستگاه اجرایی باید برای تسهیل در امر خدمت رسانی، هماهنگی لازم را پا استانداری به عمل آورد.

محمد مخبر
معاون اول رییس جمهور