واگذاری حق استفاده از اماکن ورزشی مشخص برای استفاده مشترک ورزشکاران کشور به مدت سه سال به فدراسیون های ورزشی

تاریخ تصویب: ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۶/۳۰

شماره: 114959/ت59627ک – ۱۴۰۱/۶/۳۰

وزیران عضو کمیسیون حقوقی و قضایی در جلسه ۱۴۰۱/۵/۲۲ به پیشنهاد شماره 1937 /100 /ص /1400 مورخ 24 /11 /1400 وزرات ورزش و جوانان و به استناد تبصره (5) ماده (69) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت – مصوب 1380 – و با رعایت تصویب‌نامه شماره 36553 /ت3994هـ مورخ 11 /3 /1387 تصویب کردند:

1 – حق استفاده از اماکن ورزشی مطابق جدول و نقشه‌های پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، با حفظ مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی وزارت ورزش و جوانان و با رعایت قوانین و مقررات مربوط صرفاً جهت استفاده مشترک ورزشکاران کشور به مدت سه سال به فدراسیون های ورزشی مربوط واگذار می گردد.

2 – واگذاری یاد شده راجع به حق استفاده از املاک مذکور است و ایجاد تأسیسات مجوزی برای مالکیت فدراسیون های یاد شده ایجاد نمی نماید.

3 – تمدید حق استفاده یاد شده برای دوره های بعد با تأیید دستگاه ناظر، منوط به تصویب هیئت وزیران خواهد بود و پس از پایان دوره تعیین شده به وزارت ورزش و جوانان تحویل خواهد شد.

4 – نظارت بر تداوم فعالیت طبق اهداف و وظایف مقرر بر عهده وزارت ورزش و جوانان است. در صورت تغییر اهداف و موضوع فعالیت، حق استفاده مزبور ساقط و محدوده با مستحدثات به دولت اعاده می گردد.

5 – سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به اصلاح سند مالکیت و درج حق استفاده یاد شده در موعد مقرر با شرایط فوق در سند مالکیت اقدام و مراتب را به وزارت امور اقتصادی و دارایی (اداره کل اموال و مدیریت دارایی های دولت) اعلام نماید.

این تصویب‌نامه در تاریخ ۱۴۰۱/۶/۲۸ به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.

محمد مخبر
معاون اول رییس جمهور