الحاق مود (۴) و (۵) به آیین‌نامه اجرایی بند (چ) ماده (۳۷) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور

تاریخ تصویب: ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۸/۱۶

شماره: 139299/ت60484هـ – ۱۴۰۱/۸/۷

هیأت وزیران در جلسه ۱۴۰۱/۸/۱ به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:


الف – متون زیر به عنوان مواد (4) و (5) به آیین‌نامه اجرایی بند (چ) ماده (۳۷) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور موضوع تصویب‌نامه شماره 83004/ت56965هـ مورخ ۱۳۹۸/۷/۳ الحاق و شماره مواد بعدی به ترتیب اصلاح می شود:

ماده 4- دستگاه های اجرایی موظف به پذیرش ضمانت نامه کتبی با امضای رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای تولید برنامه های موضوع بند (چ) ماده (37) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور می باشند. در صورت عدم اجرای قراردادهای منعقد شده توسط سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است با اعلام دستگاه اجرایی و تأیید شورای اطلاع رسانی دولت، اعتبار مربوط را مسترد کند.
ماده 5- کلیه دستگاههای اجرایی مجازند با هماهنگی کارگروه موضوع ماده (2) این آیین‌نامه و با تجمیع اعتبارات موضوع بند (چ) ماده (37) قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و در چهارچوب موافقتنامه های متبادله دستگاه با سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام به تولید برنامه مشترک و تجمیعی نمایند.

ب – در اجرای بند (ل) تبصره (۱۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور:

١- پیش از مبادله موافقت نامه های هزینه‌ای، دستگاه های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری معادل هشتاد درصد (80%) اعتبار فصول هر دستگاه اجرایی در بودجه سال ۱۴۰۰ به جز فصول (۱)، (۴) و (۶)) که تخصیص یافته است را به عنوان اعتبار مصوب موقت آن دستگاه محاسبه و یک درصد (1%) این اعتبار را از ابتدای سال از تخصیص های ماهانه آن دستگاه کسر و به خزانه‌داری کل کشور جهت واریز به ردیف درآمدی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اعلام نماید.

۲- پس از انعقاد موافقتنامه های یادشده، مابه التفاوت اعتبار تخصیص یافته به دستگاه ها و اعتبار محاسبه شده در بند (۱)، تا پایان سال تسویه و حسب مورد با کسر از دستگاه های اجرایی موصوف در اختیار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرد.

۳- دستگاه های اجرایی مذکور بر اساس قوانین و مقررات مربوط مکلف به انعقاد یا تمدید قرارداهای خود با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تا (۱۵) آبان ماه سال جاری هستند.

۴- سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و دستگاه های اجرایی مذکور مکلفند گزارش عملکرد این تصویب‌نامه را مطابق چهارچوبهای مصوب کارگروه موضوع ماده (۲) آیین‌نامه اجرایی بند (چ) ماده (۳۷) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور موضوع تصویب‌نامه شماره ۵۶۹۶۵ /۸۳۰۰۴هـ مورخ 3/ 7/ 1398 و اصلاحات بعدی آن به سازمان برنامه و بودجه کشـور (به صورت فصلی) و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام نمایند.

معاون اول رئیس جمهور – محمد مخبر