هیئت وزراء در جلسه ۲۷ اسفندماه ۱۳۰۹ بر طبق پیشنهاد وزارت طرق مقررات ذیل را تصویب نمودند:
بند اولا ـ به آقای واندرهولت مهندس بلژیکی مأموریتهای ذیل داده میشود:
الف ـ تحویل گرفتن راهآهن از بندرشاه تا علیآباد از کنسرسیوم و اداره بهرهبرداری آن
ب ـ نقشهبرداری کامل بین علیآباد و تهران
ج ـ امتداد ساختمان راهآهن از علیآباد تا سرخ کلا
عنوان مشارالیه در این ماموریت، مدیر راه آهن شمال خواهد بود.
بند ثانیاً ـ برای مخارج مقدماتی بهرهبرداری و تهیه اسباب و اشیاء لازمه مبلغ یازده هزار و یکصد تومان و دو هزار و نهصد لیره برای مخارج نقشهبرداری ماهیانه ده هزار و دویست و هفتاد و چهار تومان اعتبار داده شود و میزان مخارج قطعی بهرهبرداری و مخارج امتداد راهآهن پس از تعیین قطعی بتصویب هیئت وزراء خواهد رسید.
بند ثالثاً ـ به مهندسین و اعضاء فنی و اداری که در خدمت دولت بوده و یا هستند و همچنین باعضاء رسمی که برای انجام خدمات فوق استخدام شوند ممکن است تنها بیست و پنج درصد (نسبت به آخرین حقوقی که دریافت کرده و یا فعلاً دریافت میکنند) فوقالعاده موقتی مادامی که مشغول آن خدمات هستند داده شود در موارد استثنائی خیلی ضروری وزارت طرق مجاز است میزان این فوقالعاده موقتی را منتهی به یکصد تومان برساند.
بند رابعاً ـ وزارت طرق میتواند به آقای واندرهولت اختیار دهد که اشخاص فنی را تا میزان یکصد و پنجاه تومان حقوق و اشخاص اداری (غیررسمی) را تا میزان یکصد تومان حقوق بطور روزمزد بدون اجازه قبلی استخدام و در صورت لزوم آنها را با تأدیه پانزده روز حقوق از خدمات معاف و همچنین به آنها منتهی تا پانزده روز در سال مرخصی بدهد و مراتب را بعداً راپرت دهد ولیکن مستخدمین رسمی از هر رتبه که باشند و مستخدمین کنتراتی اتباع داخله یا خارجه را به هر میزان حقوق باشند باید قبلاً پیشنهاد نماید. حقوق مستخدمین خارجی اعم از روزمزد و یا کنتراتی باید تماماً و یا لااقل دو ثلث آن به پول ایران باشد.