هـیئت وزیران در جلسه ۱۱ شهریورماه ۱۳۲۵ بنابر پیشنهاد شماره ۳۰۲۶ر۲۵۳۳۱ وزارت کشور تصویب نمودند که ماده ۱۱۹ آئیننامه قانون ثبت احوال مصوب اردیبهشت ماه سال ۱۳۱۹ و نمونه ضمیمه آن بشرح زیر اصلاح شود:
ماده ۱۱۹ـ اداره کل آمار و ثبت احوال مکلف است از روی مستندات سجلی صادره خلاصه مشخصات افراد را در دفاتر ثبت شهرستانی که نمونه آن ضمیمه این تصویبنامه است ( نمونه ۲۱) استخراج و درج نماید.
دفاتر ثبت شهرستانی در سه نسخه تهیه خواهد شد نسخه اول آن روی اوراق آزاد و به منزله پیشنویس خواهد بود و نسخ دوم و سوم آن در دفاتر سرب و منگنه شده پاکنویس و یک نسخه آن در اداره آمار و ثبت احوال محل نگاهداری و نسخه دیگر اداره کل آمار و ثبت احوال ارسال و در اداره نفوس تمرکز مییابد.
تبصره ـ اداره نفوس پس از وصول دفاتر مذکور میتواند درخواست مراجعهکنندگان را از لحاظ صدور المثنی و گواهینامه انجام نماید.
از طرف نخست وزیر