تصویب‌نامه در خصوص تشکیل کارگروه توسعه و تعمیق زیارت و ترویج فرهنگ رضوی

تاریخ تصویب: ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۷/۰۵

شماره ۶۹۴۴۹/ت۵۱۰۴۵هـ  –  ۱۳۹۳/۶/۲۰

هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۳/۶/۱۶ به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

۱ـ
[اصلاحی ۱۴۰۱/۸/۱۵] –
[اصلاحی ۱۴۰۲/۱۱/۱۸]
به منظور توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ زیارت و اتخاذ تصمیمات هماهنگ در خصوص امور فرهنگی، عمرانی، زیربنایی و زیرساخت ها در امور زائران در مقیاس ملی و بین المللی، کارگروهی به ریاست رییس جمهور و در غیاب ایشان معاون اول رییس جمهور و با عضویت وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امور خارجه، اطلاعات و آموزش و پرورش و معاون اجرایی رییس جمهور و رؤسای سازمان های برنامه و بودجه کشور و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، استانداران تهران، خراسان رضوی، قم و فارس و تولیت آستان های قدس رضوی، حضرت معصومه (س)، حضرت احمد بن موسی الکاظم (ع) و حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و مسجد مقدس جمکران تشکیل می شود.

تبصره – دبیرخانه کارگروه در استانداری خراسان رضوی مستقر است.

۲ـ [اصلاحی ۱۴۰۱/۸/۱۵]
تصمیم گیری در خصوص امور اجرایی موضوعات یاد شده که با اکثریت آرای اعضا اتخاذ می شود، به اعضای کارگروه به عنوان نمایندگان ویژه رییس جمهور تفویض می شود.

۳- [الحاقی ۱۴۰۱/۸/۱۵]
تصمیم گیری در خصوص تصویب و اصلاح آیین‌نامه ها و مقررات مربوط به موضوعات یاد شده که با موافقت اکثریت وزیران عضو کارگروه اتخاذ می شود، به وزیران عضو کارگروه تفویض می شود.

۴- [الحاقی ۱۴۰۱/۸/۱۵]
تصمیمات و مصوبات اکثریت اعضا و یا وزیران کارگروه (حسب مورد) در حکم تصمیمات رییس جمهور و هیئت وزیران بوده و با رعایت ماده (19) آیین‌نامه داخلی هیئت دولت قابل صدور است.

معاون اول رئیس ‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
توضیح روزنامه رسمی:
۱ـ تصویب‌نامه مذکور پس از تصویب جهت انتشار به روزنامه رسمی کشور ارسال نشده، لذا پس از پیگیری از دبیرخانه هیأت دولت و دریافت آن جهت آگاهی در این شماره منتشر می شود.