نحوه تأسیس دبیرستان خاص در رشته ادبیات و علوم انسانی با عنوان دبیرستان فرهنگ

تاریخ تصویب: ۱۳۸۳/۰۸/۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳۸۳/۰۸/۰۵

نظر به اینکه رشته ادبیات وعلوم انسانی در پرورش انسان های اندیشمند و خلاق از نقش واهمیت ویژه ای برخوردار است لذا شورای عالی آموزش و پرورش به منظور جذب دانش آموزان مستعد و علاقمند به تحصیل در رشته مذکور مقرر می دارد:

وزارت آموزش وپرورش متناسب با نیاز نسبت به تاسیس دبیرستان خاص در رشته ادبیات وعلوم انسانی با عنوان دبیرستان فرهنگ اقدام کند. این دبیرستان ها در مناطق برخوردار مطابق آیین نامه گسترش مشارکت های مردمی در مدارس و رعایت موارد زیر فعالیت خواهند کرد:

1– معلمان و مربیان این دبیرستان ها از میان افراد متعهد و باتجربه ای که از سطح علمی وآموزشی بالایی برخوردارند، انتخاب می شوند.

2– در اینگونه دبیرستان ها علاوه بر کارکنان پرورشی و آموزشی از وجود دبیر راهنما برای راهنمایی و ارشاد دانش آموزان در زمینه های مختلف آموزشی، اخلاقی و رفتاری استفاده می شود.

3– پذیرش دانش آموزان مستعد در این دبیرستان ها از بین قبو‌ل‌شدگان سال سوم راهنمایی تحصیلی که حداقل معدل ۱۷ را دارا هستند براساس آزمون ورودی صورت می‌گیرد. جمع معدل سال سوم راهنمایی تحصیلی و نمره آزمون ورودی (به نسبت مساوی) معیار گزینش خواهد بود.

4– ادامه تحصیل دانش‌آموزان در این دبیرستان ها منوط به کسب حداقل نمره ۱۲ در هر ماده درسی و معدل سالانه ۱۵ است.

تبصره 1– تاسیس این قبیل دبیرستان ها به صورت نمونه دولتی و غیرانتفاعی تابع قوانین و ضوابط مربوط می باشد.

تبصره 2– دستورالعمل اجرائی لازم با امضای وزیر آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود.

موضوع: نحوه تاسیس دبیرستان خاص در رشته ادبیات و علوم انسانی با عنوان دبیرستان فرهنگ در هفتصد و چهاردهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش ۱۳۸۳/۸/۵ به تصویب رسید.