لایحه قانونی اصلاح ماده ۶۰ قانون استخدام کشوری و‌ الغای مواد ۶۱ و ۶۲ و ۶۳ قانون مذکور

تاریخ تصویب: ۱۳۵۸/۰۳/۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳۵۸/۰۳/۱۷

‌ماده واحده ـ ماده ۶۰ قانون استخدام کشوری به شرح زیر اصلاح و مواد 61 و 62 و 63 و تبصره‌های مواد مذکور و سایر مواد مغایر با آن ملغی و‌ سه تبصره به ماده 60‌ الحاق می‌شود.

‌ماده ۶۰ ـ مستخدمین رسمی و مستخدمین مشمول مقررات استخدامی موضوع بند ب ماده 2 قانون استخدام کشوری می‌توانند در مورد تضییع حقوق‌ استخدامی خود به شورای دولتی و در غیاب آن به دادگاه استان تهران شکایت کنند.
‌مرجع رسیدگی یک نسخه از شکایت مستخدم را به سازمان متبوع او ارسال می‌دارد و مهلت یک‌ماهه‌ای با رعایت مسافت برای وصول پاسخ تعیین و‌ پس از انقضای مهلت به موضوع رسیدگی و رأی مقتضی صادر خواهد کرد و این رأی قطعی است.

‌تبصره ۱ ـ مرجع رسیدگی به شکایت دارندگان رتبه‌های قضایی در مورد این مواد دیوان عالی کشور است.

‌تبصره ۲ ـ به شکایات مطروحه در هیأت‌های رسیدگی به شکایات استخدامی سازمان امور اداری و استخدامی کشور و نیز تقاضاهای تجدید نظر از آراء‌ هیأت‌های مذکور که تا تاریخ این قانون در دیوان عالی کشور منتهی به صدور رأی نشده باشد در دادگاه استان تهران رسیدگی خواهد شد.

‌تبصره ۳ ـ [اصلاحی ۱۳۵۸/۷/۱]
تصمیماتی که بر اساس ماده ۳۱ آیین‌نامه رسیدگی به شکایات استخدامی مصوب ۱۳۴۵/۱۰/۳ از طرف هیأت‌های مقدماتی رسیدگی به‌ شکایات مستخدمین دولت در سازمان امور اداری و استخدامی کشور اتخاذ شده ولی منجر به صدور رأی قطعی نگردیده است در مواردی که به نفع‌ مستخدم بوده باشد قطعی محسوب می‌شود.

نخست وزیر