قانون عمومی ۱۱۲-۲۳۹ – ۲ ژانویه ۲۰۱۳
قانون مجوز دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۱۳
برای مجاز کردن تخصیص اعتبارات برای سال مالی ۲۰۱۳ جهت فعالیتهای نظامی وزارت دفاع، برای ساختارهای نظامی و فعالیتهای دفاعی وزارت انرژی، برای تعیین تعداد پرسنل نظامی برای این سال مالی و برای اهداف دیگر.
این قانون توسط سنای ایالات متحده و مجلس نمایندگان آن کشور به تصویب رسیده است.
بخش ۱. عنوان کوتاه
این قانون میتواند با عنوان «قانون مجوز دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۱۳» نامیده شود.
بخش ۲. فهرست مفاد این قانون
زیرعنوان ج — مسائل مرتبط با ایران
بند ۱۲۳۱. گزارش در مورد توانمندیهای ایالات متحده در ارتباط با چین، کره شمالی و ایران.
بند ۱۲۳۲. گزارش در مورد توانمندیهای نظامی اعضای شورای همکاری خلیج فارس.
بند ۱۲۳۳. احساس کنگره در مورد ایران.
بند ۱۲۳۴. قاعده ساختار.
زیرعنوان د — تحریمهای ایران
بند ۱۲۴۱. عنوان کوتاه.
بند ۱۲۴۲. تعاریف.
بند ۱۲۴۳. احساس کنگره در رابطه با نقض حقوق بشر توسط ایران.
بند ۱۲۴۴. اعمال تحریمها در بخشهای انرژی، حملونقل و کشتیسازی ایران.
بند ۱۲۴۵. اعمال تحریمها در رابطه با فروش، تأمین یا انتقال برخی مواد به یا از ایران.
بند ۱۲۴۶. اعمال تحریمها در رابطه با ارائه خدمات بیمه یا بیمه مجدد برای فعالیتها یا افرادی که تحریم شدهاند.
بند ۱۲۴۷. اعمال تحریمها در رابطه با مؤسسات مالی خارجی که تسهیلکننده تراکنشهای مالی بهنام اتباع ویژه تحریمشده هستند.
بند ۱۲۴۸. اعمال تحریمها در رابطه با سازمان پخش جمهوری اسلامی ایران.
بند ۱۲۴۹. اعمال تحریمها در رابطه با افرادی که در انحراف کالاهای مورد نیاز مردم ایران دخالت دارند.
بند ۱۲۵۰. الزام معافیت مربوط به شرایط استثنائی که مانع کاهش قابل توجه خرید نفت خام میشود.
بند ۱۲۵۱. محدودیت زمانی برای اقدامهای حقوقی در خصوص اعمال تروریستی.
بند ۱۲۵۲. گزارش در مورد استفاده از برخی بنادر دریایی ایرانی توسط کشتیهای خارجی و استفاده از فرودگاههای خارجی توسط شرکتهای هواپیمایی ایرانی تحریمشده.
بند ۱۲۵۳. اجرای تحریمها؛ جریمهها.
بند ۱۲۵۴. تطبیق با برخی پروژههای گاز طبیعی.
بند ۱۲۵۵. قاعده ساختار.
بخش ۱۲۳۳. احساس کنگره در مورد ایران
کنگره احساس میکند ایالات متحده باید آماده باشد تا تمام اقدامات ضروری، از جمله اقدام نظامی در صورت لزوم، را برای جلوگیری از تهدید ایران به ایالات متحده، متحدان آن، یا همسایگان ایران با سلاح هستهای انجام دهد.
بخش ۱۲۳۴. قاعده ساختار
هیچیک از مفاد این قانون نباید بهعنوان مجوز استفاده از نیرو علیه ایران تفسیر شود.
بخش ۱۲۴۱. عنوان کوتاه
این زیرمجموعه میتواند به عنوان «قانون آزادی ایران و مقابله با گسترش تسلیحات کشتارجمعی ۲۰۱۲» نام برده شود.
بخش ۱۲۴۲. تعاریف
(الف) به طور کلی. در این زیرمجموعه:
(۱) کالای کشاورزی. اصطلاح «کالای کشاورزی» به معنای داده شده در بخش ۱۰۲ از قانون تجارت کشاورزی ۱۹۷۸ (۷ U.S.C. 5602) است.
(۲) کمیتههای مناسب کنگره. اصطلاح «کمیتههای مناسب کنگره» به معنی:
(A) کمیتههایی که در بخش ۱۴(۲) از قانون تحریمهای ایران ۱۹۹۶ (Public Law 104–۱۷۲؛ ۵۰ U.S.C. 1701 note) مشخص شدهاند؛ و
(B) کمیته خدمات مسلحانه سنا و کمیته خدمات مسلحانه مجلس نمایندگان.
(۳) زغال سنگ. اصطلاح «زغال سنگ» به معنای زغال سنگ متالورژیکی، زغال سنگ ککسازی یا کک سوختی است.
(۴) حسابهای مربوطه؛ حسابهای قابل پرداخت. اصطلاحات «حساب مربوطه» و «حساب قابل پرداخت» به معانی داده شده در بخش ۵۳۱۸A از عنوان ۳۱، کد ایالات متحده هستند.
(۵) موسسه مالی خارجی. اصطلاح «موسسه مالی خارجی» به معنای داده شده توسط وزیر خزانهداری طبق بخش ۱۰۴(i) از قانون جامع تحریمهای ایران، مسئولیتپذیری و انصراف از ۲۰۱۰ (۲۲ U.S.C. 8513(i)) است.
(۶) کالا. اصطلاح «کالا» به معنای داده شده در بخش ۱۶ از قانون اداره صادرات ۱۹۷۹ (۵۰ U.S.C. App. 2415) است.
(۷) موسسه مالی ایرانی. اصطلاح «موسسه مالی ایرانی» به معنای داده شده در بخش ۱۰۴A(d) از قانون جامع تحریمهای ایران، مسئولیتپذیری و انصراف از ۲۰۱۰ (۲۲ U.S.C. 8513b(d)) است.
(۸) فرد ایرانی. اصطلاح «فرد ایرانی» به معنای:
(A) فردی که شهروند یا تابع ایران است؛ و
(B) نهادهایی که طبق قوانین ایران سازماندهی شدهاند یا تحت حوزه قضایی دولت ایران قرار دارند.
(۹) به طور آگاهانه. اصطلاح «آگاهانه» در خصوص رفتار، شرایط یا نتیجه به این معنا است که شخص دارای علم واقعی یا باید از آن آگاه میبود.
(۱۰) دستگاه پزشکی. اصطلاح «دستگاه پزشکی» به معنای اصطلاح «دستگاه» در بخش ۲۰۱ از قانون مواد غذایی، دارویی و لوازم آرایشی فدرال (۲۱ U.S.C. ۳۲۱) است.
(۱۱) دارو. اصطلاح «دارو» به معنای اصطلاح «دارو» در بخش ۲۰۱ از قانون مواد غذایی، دارویی و لوازم آرایشی فدرال (۲۱ U.S.C. ۳۲۱) است.
(۱۲) حمل و نقل دریایی. اصطلاح «حمل و نقل دریایی» به حمل و نقل کالاها توسط کشتی و فعالیتهای مربوطه اشاره دارد.
(۱۳) فرد ایالات متحده. اصطلاح «فرد ایالات متحده» به معنای داده شده در بخش ۱۰۱ از قانون جامع تحریمهای ایران، مسئولیتپذیری و انصراف از ۲۰۱۰ (۲۲ U.S.C. 8511) است.
(۱۴) کشتی. اصطلاح «کشتی» به معنای داده شده در بخش ۳ از عنوان ۱، کد ایالات متحده است.
(ب) تعیینهای اهمیت. برای اهداف این زیرمجموعه، در تعیین اینکه آیا تراکنشهای مالی یا خدمات مالی اهمیت دارند یا خیر، رئیسجمهور میتواند به تمام حقایق و شرایط موجود توجه کند، از جمله عواملی مشابه عواملی که در بخش ۵۶۱.۴۰۴ از عنوان ۳۱، کد مقررات فدرال (یا هر مقررات مشابه دیگر) آمده است.
بخش ۱۲۴۳. نظر کنگره در ارتباط با نقض حقوق بشر توسط ایران
(الف) یافتهها:
کنگره یافته است که منافع ایالات متحده و صلح بینالمللی توسط اقدامات مستمر و بیثباتکننده دولت ایران تهدید میشود، از جمله نقضهای وسیع، سیستماتیک و فوقالعاده حقوق بشر علیه شهروندان خود ایران.
(ب) نظر کنگره:
نظر کنگره این است که ایالات متحده باید:
(۱) از توانایی دولت ایران برای ادامه سرکوب مردم ایران جلوگیری کند و استفاده از خشونت و اعدامها علیه معترضان طرفدار دموکراسی و مخالفان رژیم را متوقف سازد؛
(۲) به طور کامل و علنی از تلاشهای مردم ایران برای ترویج ایجاد آزادیهای اساسی که پایهگذار ظهور یک سیستم سیاسی آزاد، منتخب و دموکراتیک باشد، حمایت کند؛
(۳) به مردم ایران کمک کند تا اطلاعات را به طور آزاد و ایمن از طریق اینترنت و دیگر رسانهها تولید، دسترسی پیدا کنند و به اشتراک بگذارند؛
(۴) تمام تلاشهای دولت ایران برای اختلال یا جلوگیری از سیگنالهای پخش ماهوارهای بینالمللی را شکست دهد.
بخش ۱۲۴۴. تحمیل تحریمها در ارتباط با بخشهای انرژی، حمل و نقل دریایی و کشتیسازی ایران
(الف) یافتهها:
کنگره یافته است که:
(۱) بخشهای انرژی، حمل و نقل دریایی و کشتیسازی ایران و بنادر ایران، فعالیتهای گسترش تسلیحات هستهای دولت ایران را با تأمین درآمد برای حمایت از این فعالیتها تسهیل میکنند.
(۲) شورای امنیت سازمان ملل متحد و دولت ایالات متحده نگرانی خود را از خطرات گسترش تسلیحات هستهای ناشی از برنامه هستهای ایران اعلام کردهاند.
(۳) مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی (که در این بخش به عنوان «IAEA» یاد میشود) در گزارشهای پیدرپی خود (GOV/2012/37 و GOV/2011/65) ابعاد نظامی احتمالی برنامه هستهای ایران را شناسایی کرده است.
(۴) دولت ایران همچنان از الزامات و تعهدات موجود در قطعنامههای شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی و شورای امنیت سازمان ملل متحد سرپیچی میکند، از جمله با ادامه و گسترش فعالیتهای غنیسازی اورانیوم در ایران، همانطور که در گزارش IAEA GOV/2012/37 گزارش شده است.
(۵) قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل متحد (۲۰۱۰) «ارتباط بالقوه میان درآمدهای ایران از بخش انرژیاش و تأمین مالی فعالیتهای حساس گسترش تسلیحات هستهای ایران» را شناسایی میکند.
(۶) شرکت نفتکش ملی ایران، حملکننده اصلی شرکت ملی نفت ایران منصوب شده توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و عنصر کلیدی در زنجیره تأمین نفت است که درآمدهایی را ایجاد میکند که از فعالیتهای غیرقانونی گسترش تسلیحات هستهای دولت ایران حمایت میکند.
(ب) تعیین بنادر و نهادهای فعال در بخشهای انرژی، حمل و نقل دریایی و کشتیسازی ایران به عنوان نهادهای نگرانکننده از نظر گسترش تسلیحات
نهادهایی که بنادر ایران را اداره میکنند و نهادهایی که در بخشهای انرژی، حمل و نقل دریایی و کشتیسازی ایران فعال هستند، از جمله شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی نفتکش ایران، خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و وابستگان آنها، نقش مهمی در تلاشهای گسترش تسلیحات هستهای ایران دارند و تمام این نهادها به عنوان نهادهای نگرانکننده از نظر گسترش تسلیحات شناسایی میشوند.
(ج) بلوکه کردن اموال نهادهای فعال در بخشهای انرژی، حمل و نقل دریایی و کشتیسازی
(۱) بلوکه کردن اموال:
(الف) به طور کلی. از تاریخ ۱۸۰ روز پس از تصویب این قانون، رئیسجمهور باید تمام تراکنشها در تمامی اموال و منافع اموال هر فردی که در بند (۲) توصیف شده است، اگر این اموال و منافع در ایالات متحده باشند، وارد ایالات متحده شوند یا در اختیار یا کنترل فرد ایالات متحده قرار بگیرند، را بلوکه کرده و از آنها جلوگیری کند.
(ب) استثنا. الزام به بلوکه کردن و جلوگیری از تمام تراکنشها در اموال و منافع اموال تحت بند (الف) شامل قدرت تحمیل تحریمها بر واردات کالاها نمیشود.
(۲) اشخاص مشمول.—
شخصی مشمول این بند خواهد بود اگر رئیسجمهور تعیین کند که وی، در تاریخی که ۱۸۰ روز پس از تاریخ تصویب این قانون یا بعد از آن است—
(A) جزئی از بخشهای انرژی، کشتیرانی یا کشتیسازی ایران است؛
(B) یک بندر در ایران را اداره میکند؛ یا
(C) بهطور آگاهانه حمایت مالی، مادی، فناورانه یا دیگر حمایتهای قابلتوجهی ارائه میدهد، یا کالاها یا خدماتی را در حمایت از هرگونه فعالیت یا معاملهای که بهنفع یا از طرف—
(i) شخصی که طبق بند (A) جزئی از بخشهای انرژی، کشتیرانی یا کشتیسازی ایران شناخته شده است؛
(ii) شخصی که طبق بند (B) بهعنوان ادارهکننده یک بندر در ایران شناخته شده است؛ یا
(iii) شخص ایرانی که در فهرست اشخاص ملی مشخصشده و مسدودشده که توسط دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانهداری ایالات متحده نگهداری میشود، درج شده است (بهجز یک مؤسسه مالی ایرانی که در بند (۳) توصیف شده است)، فعالیت میکند.
(۳) مؤسسات مالی ایرانی مشمول.—
یک مؤسسه مالی ایرانی که در این بند توصیف شده است، مؤسسهای است که به دلیل موارد زیر مشمول تحریم نشده باشد:
(A) اشاعه سلاحهای کشتار جمعی یا سامانههای تحویلی مربوط به آن توسط ایران؛
(B) حمایت ایران از تروریسم بینالمللی؛ یا
(C) نقض حقوق بشر توسط ایران.
(d) تحریمهای اضافی در ارتباط با بخشهای انرژی، کشتیرانی و کشتیسازی ایران.—
(۱) فروش، تأمین یا انتقال برخی کالاها و خدمات.—
(A) کلیات.— بهجز در مواردی که در این بخش پیشبینی شده است، رئیسجمهور باید ۵ یا بیشتر از تحریمهای توصیفشده در بند ۶(a) قانون تحریمهای ایران مصوب ۱۹۹۶ (قانون عمومی ۱۰۴–۱۷۲؛ ۵۰ U.S.C. 1701 note) را بر شخصی اعمال کند، در صورتی که رئیسجمهور تعیین کند که آن شخص بهطور آگاهانه، در تاریخی که ۱۸۰ روز پس از تاریخ تصویب این قانون یا بعد از آن است، کالاها یا خدمات توصیفشده در بند (۳) را به ایران فروخته، تأمین یا منتقل کرده است یا از ایران دریافت کرده است.
(B) استثنا.— الزام به اعمال تحریمها تحت بند (A) شامل اختیار اعمال تحریمهای مربوط به واردات کالاها تحت بندهای (۸)(A) یا (۱۲) از بخش ۶(a) قانون تحریمهای ایران مصوب ۱۹۹۶ نخواهد بود، و هرگونه تحریم مرتبط با واردات کالاها برای اهداف الزام به اعمال تحریمها تحت بند (A) محسوب نخواهد شد.
(۲) تسهیل برخی معاملات.—مگر آنطور که در این بخش پیشبینی شده است، رئیسجمهور باید از باز کردن و از نگهداری حسابهای کارگزار یا حسابهای قابل پرداخت از طریق یک مؤسسه مالی خارجی که رئیسجمهور تشخیص دهد که آگاهانه، از تاریخ ۱۸۰ روز پس از تاریخ تصویب این قانون، معامله مالی قابل توجهی برای فروش، تأمین یا انتقال کالاها یا خدمات به یا از ایران که در بند (۳) آمده، انجام میدهد یا تسهیل میکند، جلوگیری کرده یا شرایط سختی را برای آن وضع کند.
(۳) کالاها و خدمات ذکر شده.—کالاها یا خدماتی که در این بند ذکر شدهاند، کالاها یا خدمات قابل توجهی هستند که در ارتباط با بخشهای انرژی، حملونقل دریایی، یا کشتیسازی ایران استفاده میشوند، از جمله شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی تانکر ایران، و خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران.
(۴) استثناهای بشردوستانه.—رئیسجمهور نمیتواند تحریمهایی طبق این بخش برای انجام یا تسهیل معاملهای برای فروش کالاهای کشاورزی، غذا، دارو یا دستگاههای پزشکی به ایران یا برای ارائه کمکهای بشردوستانه به مردم ایران اعمال کند.
(۵) استثنا برای بازسازی افغانستان.—رئیسجمهور میتواند استثنایی از تحمیل تحریمها طبق این بخش برای کمکهای بازسازی یا توسعه اقتصادی برای افغانستان فراهم کند—
(۱) به میزان که رئیسجمهور تشخیص دهد که چنین استثنایی در منافع ملی ایالات متحده است؛ و
(۲) اگر رئیسجمهور قبل از اعمال استثنا، به کمیتههای مناسب کنگره اطلاعرسانی کرده و دلایل این استثنا را حداقل ۱۵ روز قبل از صدور استثنا ارائه دهد.
(گ) قابلیت اعمال تحریمها به نفت و فرآوردههای نفتی—
(۱) به طور کلی.—مگر آنطور که در بند (۲) پیشبینی شده است، این بخش در خصوص خرید نفت یا فرآوردههای نفتی از ایران فقط در صورتی اعمال میشود که در زمان خرید، رئیسجمهور طبق بخش ۱۲۴۵(d)(4)(B) قانون مجوز دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۱۲ (۲۲ U.S.C. 8513a(d)(4)(B)) تشخیص دهد که قیمت و تأمین نفت و فرآوردههای نفتی تولید شده در کشورهای غیر از ایران به اندازه کافی است که به خریداران نفت و فرآوردههای نفتی از ایران این امکان را بدهد که خریدهای خود را به طور قابل توجهی از ایران کاهش دهند.
(۲) استثنا برای برخی کشورها—
(الف) صادرات.—این بخش در خصوص صادرات نفت یا فرآوردههای نفتی از ایران به کشوری که در زمان صادرات نفت یا فرآوردههای نفتی، استثنا طبق بخش ۱۲۴۵(d)(4)(D)(i) قانون مجوز دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۱۲ (۲۲ U.S.C. 8513a(d)(4)(D)(i)) به آن کشور اعمال میشود، اعمال نمیشود.
(ب) معاملات مالی—
(i) به طور کلی.—این بخش در خصوص معامله مالی که در بند (ii) توضیح داده شده است، که توسط یک مؤسسه مالی خارجی انجام یا تسهیل میشود، اعمال نمیشود، اگر در زمان انجام معامله، استثنا طبق بخش ۱۲۴۵(d)(4)(D)(i) قانون مجوز دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۱۲ (۲۲ U.S.C. 8513a(d)(4)(D)(i)) برای کشوری که صلاحیت اصلی بر مؤسسه مالی خارجی دارد، اعمال میشود.
(ii) معاملات مالی توضیح داده شده.—یک معامله مالی که توسط مؤسسه مالی خارجی انجام یا تسهیل میشود، در صورتی که—
(I) معامله مالی فقط برای تجارت کالاها یا خدمات باشد—
(aa) که تحت تحریمهای ایالات متحده قرار نداشته باشد؛ و
(bb) بین کشوری که صلاحیت اصلی بر مؤسسه مالی خارجی دارد و ایران؛ و
(II) هرگونه وجهی که به ایران به دلیل چنین تجارتی بدهکار باشد، به حسابی در کشوری که صلاحیت اصلی بر مؤسسه مالی خارجی دارد، واریز شود، در این بند توصیف میشود.
(ح) قابلیت اعمال تحریمها به گاز طبیعی—
(۱) فروش، تأمین، یا انتقال.—مگر آنطور که در بند (۲) پیشبینی شده است، این بخش در خصوص فروش، تأمین، یا انتقال گاز طبیعی به یا از ایران اعمال نمیشود.
(۲) معاملات مالی.—این بخش در خصوص مؤسسه مالی خارجی که یک معامله مالی برای فروش، تأمین، یا انتقال گاز طبیعی به یا از ایران انجام یا تسهیل میکند، اعمال میشود مگر اینکه—
(الف) معامله مالی فقط برای تجارت کالاها یا خدمات باشد—
(i) که تحت تحریمهای ایالات متحده قرار نداشته باشد؛ و
(ii) بین کشوری که صلاحیت اصلی بر مؤسسه مالی خارجی دارد و ایران؛ و
(ب) هرگونه وجهی که به ایران به دلیل چنین تجارتی بدهکار باشد، به حسابی در کشوری که صلاحیت اصلی بر مؤسسه مالی خارجی دارد، واریز شود.
(i) معافیت.—
(۱) بهطور کلی.—رئیسجمهور میتواند اعمال تحریمها تحت این بخش را برای مدت زمان حداکثر ۱۸۰ روز معاف کند و میتواند این معافیت را برای دورههای اضافی حداکثر ۱۸۰ روز تمدید کند، اگر رئیسجمهور—
(الف) تشخیص دهد که چنین معافیتی برای امنیت ملی ایالات متحده ضروری است؛ و
(ب) گزارشی به کمیتههای کنگره مربوطه ارسال کند که توجیهی برای این معافیت ارائه دهد.
(۲) فرم گزارش.—هر گزارشی که تحت بند (۱)(ب) ارسال میشود باید بهصورت غیرمحرمانه ارسال گردد، اما ممکن است ضمیمه محرمانهای داشته باشد.
بخش ۱۲۴۵. اعمال تحریمها در رابطه با فروش، تأمین یا انتقال مواد خاص به یا از ایران
(الف) فروش، تأمین یا انتقال مواد خاص.
(۱) بهطور کلی.— رئیسجمهور باید پنج یا بیشتر از تحریمهای شرحدادهشده در بخش ۶(a) قانون تحریمهای ایران مصوب ۱۹۹۶ (قانون عمومی ۱۰۴-۱۷۲؛ ۵۰ U.S.C. 1701 note) را در مورد فردی که رئیسجمهور تشخیص دهد که بهطور آگاهانه، از تاریخ ۱۸۰ روز پس از تاریخ تصویب این قانون، به یا از ایران فروش، تأمین یا انتقال میکند، اعمال کند:
- (الف) فلز گرانبها؛
- (ب) مادهای که در زیرمجموعه (د) آمده و طبق زیرمجموعه (هـ)(۱) تشخیص داده شده که توسط ایران بهطور مشخص استفاده میشود؛
- (ج) هر ماده دیگری که در زیرمجموعه (د) ذکر شده اگر—
- (i) ماده بهمنظور استفاده در ارتباط با بخشهای انرژی، کشتیرانی یا کشتیسازی ایران یا هر بخشی از اقتصاد ایران که طبق زیرمجموعه (هـ)(۲) مشخص شده که مستقیماً یا غیرمستقیم تحت کنترل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، استفاده شود؛
- (ii) ماده به فروش، تأمین یا انتقال به یا از یک فرد ایرانی که در فهرست افراد مسدودشده و ویژه وزارت خزانهداری ایالات متحده قرار دارد (به غیر از موسسه مالی ایرانی که در زیرمجموعه (ب) آمده) انجام شود؛
- (iii) ماده طبق زیرمجموعه (هـ)(۳) برای استفاده در ارتباط با برنامههای هستهای، نظامی یا موشکی بالستیک ایران استفاده شود؛ یا
- (ii) ماده مجدداً فروخته، دوباره منتقل یا بهطور دیگر تأمین شود—
- (I) به یک مصرفکننده در بخشی که در بند (i) ذکر شده است؛
- (II) به فردی که در بند (ii) ذکر شده است؛ یا
- (III) برای برنامهای که در بند (iii) ذکر شده است.
(۲) استثنا.—الزام به اعمال تحریمها طبق بند (۱) شامل اختیاری برای اعمال تحریمها در رابطه با واردات کالا طبق بند (۸)(الف) یا (۱۲) از بخش ۶(a) قانون تحریمهای ایران مصوب ۱۹۹۶ نمیشود، و هیچ تحریمی که به واردات کالا مربوط باشد، برای اعمال تحریمها طبق بند (۱) محاسبه نخواهد شد.
(ب) مؤسسات مالی ایرانی شرحشده.—مؤسسه مالی ایرانی که در این زیرمجموعه آمده است، مؤسسهای است که به دلیل مشارکت در—
- (۱) گسترش تسلیحات کشتار جمعی یا سامانههای تحویل تسلیحات کشتار جمعی توسط ایران؛
- (۲) حمایت ایران از تروریسم بینالمللی؛ یا
- (۳) نقض حقوق بشر توسط ایران، تحریم نشده است.
(ج) تسهیل برخی معاملات.—رئیسجمهور باید از باز کردن و یا ایجاد محدودیتهای شدید بر حفظ حسابهای مترجم یا قابل پرداخت در ایالات متحده توسط یک مؤسسه مالی خارجی که رئیسجمهور تشخیص دهد که بهطور آگاهانه، از تاریخ ۱۸۰ روز پس از تاریخ تصویب این قانون، معامله مالی عمدهای را برای فروش، تأمین یا انتقال به یا از ایران از موادی که فروش، تأمین یا انتقال آنها طبق بخش (الف) مشمول تحریمها میشود، انجام میدهد یا تسهیل میکند، جلوگیری کند.
(د) مواد شرحشده.—مواد شرحشده در این زیرمجموعه عبارتند از گرافیت، فلزات خام یا نیمهساخته مانند آلومینیوم و فولاد، زغالسنگ و نرمافزارهای یکپارچهسازی فرآیندهای صنعتی.
(هـ) تشخیص استفاده از مواد.—
- رئیسجمهور باید تا حداکثر ۱۸۰ روز پس از تاریخ تصویب این قانون و هر ۱۸۰ روز یکبار پس از آن، گزارشی به کمیتههای کنگره مناسب ارسال کند و در روزنامه فدرال منتشر نماید که حاوی تشخیص رئیسجمهور در مورد—
- (۱) این که آیا ایران—
- (الف) از هر یک از مواد شرحشده در زیرمجموعه (د) بهعنوان وسیلهای برای مبادله، معاوضه یا هر نوع معامله یا تبادل دیگر استفاده میکند؛ یا
- (ب) هر یک از این مواد را بهعنوان داراییهای دولت ایران در ترازنامه ملی ایران فهرست کرده است؛
- (۲) کدام بخشهای اقتصاد ایران مستقیماً یا غیرمستقیم تحت کنترل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارند؛ و
- (۳) کدامیک از مواد شرحشده در زیرمجموعه (د) در ارتباط با برنامههای هستهای، نظامی یا موشکی بالستیک ایران استفاده میشوند.
- (۱) این که آیا ایران—
(و) استثنا برای اشخاصی که دقت لازم را بهعمل میآورند.—رئیسجمهور نمیتواند تحریمهایی را طبق بخش (الف) یا (ج) در مورد فردی اعمال کند اگر رئیسجمهور تشخیص دهد که آن فرد دقت لازم را در برقراری و اجرای سیاستها، رویهها و کنترلهای رسمی برای اطمینان از این که آن فرد مواد مشمول تحریمها را به یا از ایران به فروش نمیرساند، تأمین نمیکند یا انتقال نمیدهد، یا انجام معامله مالی برای چنین فروش یا تأمین را تسهیل نمیکند.
(ز) تعلیق.
- (۱) بهطور کلی.—رئیسجمهور میتواند تعلیق تحریمها طبق این بخش را برای مدت زمان حداکثر ۱۸۰ روز اعمال کند، و میتواند آن تعلیق را برای دورههای اضافی حداکثر ۱۸۰ روز تمدید کند اگر رئیسجمهور—
- (الف) تشخیص دهد که چنین تعلیقی برای امنیت ملی ایالات متحده حیاتی است؛ و
- (ب) گزارشی به کمیتههای کنگره مناسب ارائه دهد که توجیهی برای تعلیق ارائه کند.
- (۲) فرم گزارش.—هر گزارشی که طبق بند (۱)(ب) ارسال میشود باید بهصورت غیرطبقهبندی ارسال شود، اما میتواند پیوستی طبقهبندیشده داشته باشد.
(ح) ترازنامه ملی ایران تعریفشده.—برای اهداف این بخش، عبارت “ترازنامه ملی ایران” به نسبت داراییهای دولت ایران به بدهیهای آن دولت اشاره دارد.
بخش ۱۲۴۶. اعمال تحریمها در رابطه با ارائه خدمات بیمه، بیمهگری یا بیمه مجدد برای فعالیتها یا افراد که تحریمها در مورد آنها اعمال شده است.
(الف) اعمال تحریمها.
(۱) به طور کلی. — مگر اینکه در این بخش خلاف آن ذکر شده باشد، رئیسجمهور باید پنج یا بیشتر از تحریمهای ذکر شده در بخش ۶(a) قانون تحریمهای ایران ۱۹۹۶ (قانون عمومی ۱۰۴–۱۷۲؛ ۵۰ U.S.C. 1701) را در مورد شخصی اعمال کند اگر رئیسجمهور تشخیص دهد که شخص مذکور آگاهانه، پس از تاریخ ۱۸۰ روز از تاریخ تصویب این قانون، خدمات بیمهگری یا بیمه و بیمه مجدد ارائه میدهد: (الف) برای هر فعالیتی که در ارتباط با ایران و برای آن تحریمهایی طبق این قانون یا سایر قوانین مربوط به تحریمهای ایران وضع شده است؛ (ب) به یا برای هر شخصی در ارتباط با هر فعالیت در بخشهای انرژی، حمل و نقل دریایی، یا کشتیسازی ایران که برای آن تحریمهایی اعمال شده است؛ (ج) به یا برای هر شخص ایرانی که در فهرست اشخاص ملی خاص و مسدود شده دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانهداری ایالات متحده قرار دارد.
(۲) استثنا. — الزام به اعمال تحریمها طبق بند (۱) شامل تحریمهایی که مربوط به واردات کالا طبق بند (۸)(A) یا (۱۲) از بخش ۶(a) قانون تحریمهای ایران ۱۹۹۶ است نمیشود و هیچ تحریمی که مربوط به واردات کالا باشد برای مقاصد الزام به اعمال تحریمها طبق بند (۱) محسوب نمیشود.
(ب) مؤسسات مالی ایرانی توصیف شده. مؤسسه مالی ایرانی که در این بخش ذکر شده، به مؤسسه مالی ایرانی اطلاق میشود که برای آن تحریمهایی در ارتباط با موارد زیر اعمال نشده باشد:
- تکثیر سلاحهای کشتار جمعی یا سیستمهای حمل و نقل این سلاحها توسط ایران.
- حمایت ایران از تروریسم بینالمللی.
- نقض حقوق بشر توسط ایران.
(ج) استثنا بشردوستانه. رئیسجمهور نمیتواند تحریمهایی طبق این بند برای ارائه خدمات بیمهگری یا بیمه و بیمه مجدد برای معاملات مربوط به فروش کالاهای کشاورزی، غذا، دارو یا دستگاههای پزشکی به ایران یا ارائه کمکهای بشردوستانه به مردم ایران اعمال کند.
(د) استثنا برای کسانی که دقت لازم را اعمال میکنند. رئیسجمهور نمیتواند تحریمها را طبق بندهای (A) یا (C) یا بند (B)(i) یا (ii) از بند (۱) از بخش (الف) برای شخصی که خدمات بیمهگری یا بیمه و بیمه مجدد ارائه میدهد اعمال کند، اگر رئیسجمهور تشخیص دهد که شخص مذکور در اعمال دقت لازم برای تعیین و اجرای سیاستها، رویهها و کنترلهای رسمی جهت اطمینان از عدم ارائه بیمه یا بیمه مجدد برای فعالیتهای ذکر شده یا برای اشخاصی که ذکر شدهاند، اقدام کرده است.
(ه) تعلیق.
(۱) به طور کلی. رئیسجمهور میتواند تحریمها را طبق این بخش برای دورهای حداکثر ۱۸۰ روز تعلیق کند و میتواند آن تعلیق را برای دورههای اضافی به مدت حداکثر ۱۸۰ روز تمدید کند، اگر رئیسجمهور تشخیص دهد که چنین تعلیقی برای امنیت ملی ایالات متحده حیاتی است.
(۲) فرم گزارش. هر گزارشی که طبق بند (۱)(B) ارسال میشود باید به صورت غیرمحرمانه باشد، اما میتواند شامل پیوست محرمانه باشد.
بخش ۱۲۴۷. اعمال تحریمها در مورد مؤسسات مالی خارجی که معاملات مالی به نفع ملیهای خاص تسهیل میکنند
(الف) به طور کلی. —
مگر اینکه در این بخش خلاف آن ذکر شده باشد، رئیسجمهور باید افتتاح حسابهای کارگزار یا حسابهای پرداخت از طریق مؤسسات مالی خارجی را که تشخیص داده میشود که از تاریخ ۱۸۰ روز پس از تاریخ تصویب این قانون، آگاهانه یک معامله مالی عمده به نفع هر شخص ایرانی که در فهرست ملیهای خاص و مسدود شده نگهداری شده توسط دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانهداری قرار دارد (به غیر از مؤسسات مالی ایرانی توصیفشده در بخش (ب))، تسهیل کرده باشد، در ایالات متحده ممنوع کند و یا شرایط سختی برای نگهداری آن اعمال کند.
(ب) مؤسسات مالی ایرانی توصیفشده. — مؤسسه مالی ایرانی توصیفشده در این بخش، مؤسسه مالی ایرانی است که برای اعمال تحریمها به دلیل موارد زیر طراحی نشده باشد:
- گسترش سلاحهای کشتار جمعی ایران یا سیستمهای حمل و نقل برای سلاحهای کشتار جمعی؛
- حمایت ایران از تروریسم بینالمللی؛ یا
- نقض حقوق بشر توسط ایران.
(ج) استثنای بشردوستانه. — رئیسجمهور نمیتواند تحریمها را تحت بخش (الف) در مورد هیچ شخصی که برای انجام یا تسهیل یک معامله برای فروش کالاهای کشاورزی، غذا، دارو یا دستگاههای پزشکی به ایران یا برای ارائه کمکهای بشردوستانه به مردم ایران اقدام کند، اعمال کند.
(د) قابلیت اعمال تحریمها در مورد نفت و محصولات نفتی.
- به طور کلی. — مگر اینکه در بند (۲) خلاف آن ذکر شده باشد، بخش (الف) در مورد یک معامله مالی برای خرید نفت یا محصولات نفتی از ایران تنها در صورتی اعمال میشود که در زمان انجام معامله، تصمیم رئیسجمهور طبق بند (۴)(ب) از ماده ۱۲۴۵ قانون تصویب بودجه دفاعی برای سال مالی ۲۰۱۲ (۲۲ U.S.C. 8513a(d)(4)(B)) مبنی بر اینکه قیمت و عرضه نفت و محصولات نفتی تولیدشده در کشورهای غیر از ایران به اندازه کافی برای کاهش قابل توجه خریدها از ایران فراهم است، در حال اجرا باشد.
- (۲) استثنا برای کشورهای خاص.
(الف) به طور کلی. — بخش (الف) در مورد معامله مالی توصیفشده در بند (ب) که توسط یک مؤسسه مالی خارجی انجام یا تسهیل میشود، اعمال نمیشود، اگر در زمان انجام معامله، استثنای موجود در بخش ۱۲۴۵(d)(4)(D)(i) از قانون تصویب بودجه دفاعی برای سال مالی ۲۰۱۲ (۲۲ U.S.C. 8513a(d)(4)(D)(i)) به کشوری که صلاحیت اصلی بر مؤسسه مالی خارجی دارد، اعمال شود.
(ب) معاملات مالی توصیفشده. — یک معامله مالی که توسط یک مؤسسه مالی خارجی انجام یا تسهیل میشود، در صورتی در این بند توصیف میشود که:
(i) معامله مالی فقط برای تجارت کالا یا خدمات باشد:
- (I) که تحت تحریمهای قانون ایالات متحده قرار ندارد؛ و
- (II) بین کشور دارای صلاحیت اصلی بر مؤسسه مالی خارجی و ایران باشد؛ و
(ii) هر مبلغ بدهی به ایران ناشی از چنین تجارتی به حسابی در کشور دارای صلاحیت اصلی مؤسسه مالی خارجی واریز شود.
(ه) قابلیت اعمال تحریمها در مورد گاز طبیعی. — بخش (الف) در مورد یک مؤسسه مالی خارجی که یک معامله مالی برای فروش، تأمین یا انتقال گاز طبیعی به یا از ایران را انجام یا تسهیل میکند، اعمال میشود مگر اینکه:
- معامله مالی تنها برای تجارت کالا یا خدمات باشد:
- (الف) که تحت تحریمهای قانون ایالات متحده قرار نداشته باشد؛ و
- (ب) بین کشور دارای صلاحیت اصلی مؤسسه مالی خارجی و ایران باشد؛ و
- هر مبلغ بدهی به ایران ناشی از چنین تجارتی به حسابی در کشور دارای صلاحیت اصلی مؤسسه مالی خارجی واریز شود.
(و) استثنا. —
(۱) به طور کلی. — رئیسجمهور میتواند تحمیل تحریمها طبق بند (الف) را برای مدت زمان حداکثر ۱۸۰ روز معاف کند و میتواند آن معافیت را برای دورههای اضافی حداکثر ۱۸۰ روز تمدید کند، اگر رئیسجمهور:
(الف) تعیین کند که چنین معافیتی برای امنیت ملی ایالات متحده ضروری است؛ و
(ب) گزارشی به کمیتههای مربوطه کنگره ارائه دهد که دلایل معافیت را توضیح دهد.
(۲) فرم گزارش. — هر گزارشی که طبق بند (۱)(ب) ارائه میشود، باید به صورت غیرمحرمانه ارائه شود، اما ممکن است یک ضمیمه محرمانه داشته باشد.
بخش ۱۲۴۸. تحمیل تحریمها با توجه به پخش جمهوری اسلامی ایران
(الف) یافتهها. — کنگره یافتههای زیر را اعلام میکند:
- پخش جمهوری اسلامی ایران با پخش اعترافات اجباری تلویزیونی و محاکمههای نمایشی به نقض حقوق بشر افراد کمک کرده است.
- در مارس ۲۰۱۲، شورای اروپا تحریمهایی را علیه رئیس پخش جمهوری اسلامی ایران، عزتالله زارگامی، به دلیل پخش اعترافات اجباری از بازداشتشدگان و مجموعهای از «محاکمههای نمایشی» در آگوست ۲۰۰۹ و دسامبر ۲۰۱۱ که نقض آشکار حقوق بینالملل در خصوص حق محاکمه عادلانه و روند قانونی بود، اعمال کرد.
(ب) تحمیل تحریمها.
- به طور کلی. — رئیسجمهور باید پس از تاریخ تصویب این قانون: (الف) تحریمهای توصیفشده در بند ۱۰۵(c) از قانون جامع تحریمها، پاسخگویی و انصراف ایران در سال ۲۰۱۰ (۲۲ U.S.C. 8514(c)) را علیه پخش جمهوری اسلامی ایران و رئیس پخش جمهوری اسلامی ایران، عزتالله زارگامی، اعمال کند؛ و (ب) پخش جمهوری اسلامی ایران و رئیس پخش جمهوری اسلامی ایران، عزتالله زارگامی، را در فهرست افراد ویژه تعیینشده و افراد مسدود شده که توسط دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانهداری نگهداری میشود، قرار دهد.
- استثنا. — الزام به تحمیل تحریمها طبق بند (۱)(الف) شامل اختیاری برای تحمیل تحریمها بر واردات کالا نمیشود.
- اجرای برخی مقررات. — بندهای ۱۰۵(d) و ۴۰۱(b) از قانون جامع تحریمها، پاسخگویی و انصراف ایران در سال ۲۰۱۰ (۲۲ U.S.C. 8514(d) و ۸۵۵۱(b)) باید با تحریمهای اعمالشده طبق بند (۱)(الف) به همان اندازهای که این بندها در خصوص تحمیل تحریمها طبق بند ۱۰۵(a) آن قانون (۲۲ U.S.C. 8514(a)) اعمال میشود، اجرایی شود.
بخش ۱۲۴۹. تحمیل تحریمها در خصوص افرادی که در انحراف کالاهای اختصاص یافته به مردم ایران نقش دارند.
(الف) به طور کلی. — عنوان اول از قانون جامع تحریمها، پاسخگویی و انصراف ایران در سال ۲۰۱۰ (۲۲ U.S.C. 8511 et seq.) با درج بعد از بند 105B به شرح زیر اصلاح میشود:
بخش ۱۲۵۰. تحمیل تحریمها در خصوص افرادی که در انحراف کالاهای اختصاص یافته به مردم ایران نقش دارند.
‘‘(a) تحمیل تحریمها:
‘‘(۱) به طور کلی: رئیسجمهور باید تحریمهای ذکر شده در بخش ۱۰۵(c) را در مورد هر فردی که در فهرست مورد نیاز طبق بند (ب) آمده است، اعمال کند.
‘‘(۲) استثنا: الزامی برای تحمیل تحریمها تحت بند (۱) شامل اختیار تحمیل تحریمها بر واردات کالاها نمیشود.
‘‘(ب) فهرست افرادی که در انحراف کالاها دخیل هستند:
‘‘(۱) به طور کلی: همانطور که اطلاعات مربوطه در دسترس قرار میگیرد، رئیسجمهور باید فهرستی از افرادی که رئیسجمهور تشخیص داده است که از تاریخ اجرای قانون آزادی ایران و مقابله با گسترش سلاحهای کشتار جمعی ۲۰۱۲، در فساد یا دیگر فعالیتها مرتبط با:
(A) انحراف کالاها، شامل کالاهای کشاورزی، غذا، دارو و دستگاههای پزشکی که برای مردم ایران ارسال شدهاند، دخیل بودهاند؛ یا
(B) تصرف درآمدهای حاصل از فروش یا فروش مجدد چنین کالاهایی دخیل بودهاند، به کمیتههای کنگره مربوطه ارسال کند.
‘‘(۲) فرم گزارش؛ دسترسی عمومی:
(A) فرم: فهرستی که طبق بند (۱) لازم است، باید به صورت غیرطبقهبندی ارسال شود اما ممکن است ضمیمهای طبقهبندی شده داشته باشد.
(B) دسترسی عمومی: بخش غیرطبقهبندی شده فهرست طبق بند (۱) باید برای عموم در دسترس باشد و در وبسایتهای وزارت خزانهداری و وزارت امور خارجه منتشر شود.
‘‘(ج) تعریف کالا: در این بخش، اصطلاح “کالا” به معنای دادهشده در بخش ۱۲۴۲(a) قانون آزادی ایران و مقابله با گسترش سلاحهای کشتار جمعی ۲۰۱۲ است.
(ب) معافیت:
بخش ۴۰۱(b)(1) از قانون تحریمها، پاسخگویی و واگذاری ایران ۲۰۱۰ (۲۲ U.S.C. 8551(b)(1)) اصلاح میشود:
(۱) عبارت ‘‘یا 105B(a)’’ حذف میشود و عبارت ‘‘105B(a)، یا 105C(a)’’ جایگزین آن میشود؛
(۲) عبارت ‘‘یا 105B(b)’’ حذف میشود و عبارت ‘‘یا 105B(b)، یا 105C(b)’’ جایگزین آن میشود.
(ج) اصلاحات نوشتاری:
جدول فهرست محتویات قانون تحریمها، پاسخگویی و واگذاری ایران ۲۰۱۰ اصلاح میشود و پس از مورد مربوط به بخش 105B، مورد زیر اضافه میشود:
‘‘Sec. 105C. تحمیل تحریمها در مورد افرادی که در انحراف کالاهای ارسالشده برای مردم ایران دخیل هستند.’’
بخش ۱۲۵۰. الزامات معافیت مرتبط با شرایط استثنایی که مانع کاهش قابل توجه خرید نفت خام از ایران میشود.
بخش ۱۲۴۵(d)(5)(B) از قانون تصویب دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۱۲ (۲۲ U.S.C. 8513a(d)(5)(B)) اصلاح میشود:
(۱) در بند (i)، عبارت ‘‘; and’’ حذف شده و یک نقطهویرگول جایگزین آن میشود؛
(۲) بند (ii) به عنوان بند (iii) شمارهگذاری مجدد میشود؛ و
(۳) پس از بند (i)، بند جدید زیر اضافه میشود:
‘‘(ii) تأیید میکند که کشور با حوزه قضایی اصلی بر مؤسسه مالی خارجی که در غیر این صورت مشمول تحریمها است، با شرایط استثنایی مواجه شده است که مانع از آن شده است که کشور قادر به کاهش قابل توجه خرید نفت و محصولات نفتی از ایران باشد؛ و’’
بخش ۱۲۵۱. مهلت قانونی برای دعاوی مدنی مرتبط با اقدامات تروریستی
(الف) به طور کلی: بخش ۲۳۳۵ از عنوان ۱۸، کد ایالات متحده اصلاح میشود:
- در بند (الف)، عبارت ‘‘۴ سال’’ حذف و عبارت ‘‘۱۰ سال’’ جایگزین آن میشود.
- در بند (ب)، عبارت ‘‘دوره ۴ ساله’’ حذف و عبارت ‘‘دوره ۱۰ ساله’’ جایگزین آن میشود.
(ب) تاریخ اجرایی: اصلاحاتی که توسط این بخش انجام شدهاند، به هر دعاوی مدنی که تحت بخش ۲۳۳۳ از عنوان ۱۸، کد ایالات متحده مطرح میشود، اعم از آنکه در تاریخ تصویب این قانون در حال بررسی باشد یا پس از آن آغاز شود، اعمال خواهد شد.
(ج) قانون ویژه مربوط به برخی اقدامات تروریسم بینالمللی: با وجود بخش ۲۳۳۵ از عنوان ۱۸، کد ایالات متحده که به موجب بند (الف) اصلاح شده است، یک دعوی مدنی بر اساس بخش ۲۳۳۳ از این عنوان که نتیجه یک اقدام تروریسم بینالمللی است که پس از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و پیش از تاریخ چهار سال قبل از تصویب این قانون اتفاق افتاده، میتواند ادامه یابد، مشروط بر اینکه دعوی مدنی در طول شش سال پس از تاریخ تصویب این قانون آغاز شده باشد.
بخش ۱۲۵۲. گزارش در مورد استفاده از برخی بنادر دریایی ایران توسط کشتیهای خارجی و استفاده از فرودگاههای خارجی توسط شرکتهای هواپیمایی تحریمشده ایران
(الف) به طور کلی: حداکثر تا ۱۸۰ روز پس از تاریخ تصویب این قانون، و به طور سالانه تا سال ۲۰۱۶، رئیسجمهور موظف است گزارشی به کمیتههای کنگره ارائه دهد که شامل موارد زیر باشد:
- فهرست کشتیهای بزرگ یا دیگر کشتیهای مهم که در دوره مشخصشده در بند (ب) وارد بنادر ایران تحت کنترل شرکت Tidewater Middle East شدهاند و صاحبان و اپراتورهای این کشتیها.
- فهرست همه فرودگاههایی که هواپیماهای متعلق به یک شرکت هواپیمایی ایرانی که تحریم شدهاند، در آن فرود آمدهاند، در دوره مشخصشده در بند (ب).
(ب) دوره مشخصشده: دوره مشخصشده در این بند عبارت است از:
- در مورد اولین گزارش ارائهشده طبق بند (الف)، دوره ۱۸۰ روزه پیش از ارائه گزارش.
- در مورد هر گزارش بعدی که طبق این بند ارائه میشود، سال پیش از ارائه گزارش.
(ج) قالب گزارش: هر گزارشی که طبق بند (الف) الزامی است، باید به صورت غیرطبقهبندیشده ارائه شود، اما ممکن است پیوستی طبقهبندیشده داشته باشد.
بخش ۱۲۵۳. پیادهسازی؛ مجازاتها
(الف) پیادهسازی: رئیسجمهور میتواند از تمام اختیارات موجود در بخشهای ۲۰۳ و ۲۰۵ از قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بینالمللی (۵۰ U.S.C. 1702 و ۱۷۰۴) برای اجرای این زیرعنوان استفاده کند.
(ب) مجازاتها: مجازاتهای مقرر در بندهای (ب) و (ج) از بخش ۲۰۶ از قانون اختیارات اقتصادی اضطراری بینالمللی (۵۰ U.S.C. 1705) برای شخصی که این زیرعنوان یا مقررات صادره بر اساس این زیرعنوان را نقض کند، تلاش کند که نقض کند، توطئه کند که نقض کند، یا باعث نقض آن شود، به همان اندازه که این مجازاتها برای شخصی که عمل غیرقانونی بر اساس بخش ۲۰۶(a) از آن قانون انجام دهد، اعمال خواهد شد.
(ج) اعمال برخی از مقررات قانون تحریمهای ایران ۱۹۹۶: مقررات زیر از قانون تحریمهای ایران ۱۹۹۶ (قانون عمومی ۱۰۴-۱۷۲؛ ۵۰ U.S.C. 1701 note) در ارتباط با اعمال تحریمها طبق بخشهای ۱۲۴۴(d)، ۱۲۴۵(a) و ۱۲۴۶(a) این قانون به همان اندازه که این مقررات در ارتباط با اعمال تحریمها طبق بخش ۵(a) از قانون تحریمهای ایران ۱۹۹۶ اعمال میشود، اجرا خواهد شد و به طور مناسب به جای بخشهای ۱۲۴۴(i)، ۱۲۴۵(g) و ۱۲۴۶(e) این قانون:
- بندهای (۱)(A)، (۲)(A) و (۲)(B)(i) از بخش ۴(c).
- بندهای (c)، (d) و (f) از بخش ۵.
- بخش ۸.
- بخش ۱۱.
- بخش ۱۲.
- بخش ۱۳(b).
بخش ۱۲۵۴. قابلیت اجرایی برای برخی پروژههای گاز طبیعی
هیچکدام از این زیرعنوان یا اصلاحاتی که توسط این زیرعنوان انجام شده است، نسبت به هر فعالیت مربوط به پروژهای که در بند (الف) بخش ۶۰۳ از قانون کاهش تهدید ایران و حقوق بشر سوریه ۲۰۱۲ (۲۲ U.S.C. 8783) توضیح داده شده است، اعمال نخواهد شد، مشروط بر اینکه در زمان انجام آن فعالیت، استثنای ذکر شده در آن بخش برای آن پروژه اعمال شود.
بخش ۱۲۵۵. قاعده تفسیر
هیچکدام از این زیرعنوان یا اصلاحاتی که توسط این زیرعنوان انجام شده است، به گونهای تفسیر نخواهد شد که تحریمهای اعمال شده در ارتباط با ایران تحت هیچکدام از دیگر مقررات قانونی را محدود کند یا قدرت رئیسجمهور را برای اعمال تحریمهای اضافی در ارتباط با ایران محدود سازد.