در اختیار قرار دادن حق بهره‌برداری از عرصه و اعیانی (۲۵۸۳) فقره ساختمان و تأسیسات آموزشی متعلق به وزارتخانه های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی به وزارت آموزش و پرورش

تاریخ تصویب: ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۵/۲۰

62260/ت54458ک – ۱۳۹۸/۵/۲۰

وزیران عضو کمیسیون لوایح در جلسه ۱۳۹۸/۲/۱۴ به پیشنهاد شماره ۵۱۸۲۰ مورخ ۳ /۴ /۱۳۹۶ وزارت آموزش و پرورش و به استناد ماده (۶۹) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت – مصوب ۱۳۸۰ – و با رعایت تصویب‌نامه شماره ۳۶۵۵۳ /ت۳۹۹۴۸هـ مورخ ۱۱ /۳ /۱۳۸۷ تصویب کردند:

۱ – حق بهره‌برداری از عرصه و اعیانی (۲۵۸۳) فقره ساختمان و تأسیسات آموزشی متعلق به وزارتخانه های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی که بر اساس نیاز با مجوز یا بدون مجوز در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است. به شرح فهرست پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، با رعایت قوانین و مقررات مربوط به وزارت مذکور واگذار می شود.

۲ – سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است اسناد اراضی و املاک موضوع بند (۱) را بر اساس قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و یا اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی و بدون نیاز به اخذ نظر دستگاه متصرف و یا دستگاهی که اسناد مالکیت را در اختیار دارد، اصلاح و سند جدید به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی وزارت آموزش و پرورش صادر کند. با صدور سند جدید، اسناد قبلی از درجه اعتبار ساقط خواهند بود.

۳ تصویب‌نامه شماره ۲۶۴۹۴/ت۳۴۶۸۵هـ مورخ ۱۳۸۵/۳/۱۷ لغو می شود.

این تصویب نامه در تاریخ ۱۹ /۵ /۱۳۹۸ به تأیید مقام محترم ریاست جمهوری رسیده است.

اسحاق جهانگیری
معاون اول رییس جمهور