تصویب‌نامه در خصوص جذب و نگهداری نیرو‌های متخصص موضوع ماده ۶ قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت – مصوب ۱۳۷۰-

تاریخ تصویب: ۱۳۸۱/۰۵/۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳۸۱/۰۶/۰۳

شماره ۴۱۶۹۰/ت۲۵۷۰۳هـ – ۱۳۸۱/۵/۲۳

هیأ‌ت و‌زیران در جلسه مورخ ۱۳۸۱/۵/۱۳ بنا به پیشنهاد شماره 13502/105 مورخ 3/9/ 1380 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد ماده (6) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دو‌لت ‌ـ‌ مصوب 1370‌ـ‌ تصویب نمود:

1 ‌ـ‌ به منظور جذب و نگهداری نیرو‌های متخصص کارشناسی و مدیریت دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت که دارای شرایط و امتیازات لازم برای ارتقاﺀ به سطوح کارشناس ارشد، کارشناس خبره و کارشناس عالی طبق ضوابط مصوب شورای امور اداری و استخدامی ‌کشور می‌باشند فوق‌العاده و‌یژه‌ای به شرح زیر علاو‌ه بر حقوق و مزایای متعلقه قابل پرداخت است:
الف ‌ـ‌ متخصصینی که امتیاز سطح کارشناسی ارشد را کسب نموده اند برابر سی و پنج درصد (35%) حقوق و فوق‌العاده شغل و فوق‌العاده جذب.
ب ‌ـ‌ متخصصینی که امتیاز سطح کارشناسی خبره را کسب نموده اند برابر پنجاه و پنج درصد (55%) حقوق و فوق‌العاده شغل و فوق ‌العاده جذب.
ج ‌ـ‌ متخصصینی که امتیاز سطح کارشناسی عالی را کسب نموده اند برابر هفتاد و پنج درصد (75%) حقوق و فوق‌العاده شغل و فوق‌العاده جذب.

2- [اصلاحی ۱۳۸۴/۶/۶]
فوق‌العاده یاد شده جزﺀ فوق‌العاده‌های مستمر محسوب نمی‌شود و پرداخت آن مستلزم حفظ کیفیت ارایه خدمات با تأ‌یید بالاترین مقام دستگاه است .

۳- [اصلاحی ۱۳۸۴/۴/۲۶]
پرداخت فوق‌العاده مزبور شامل افرادی که مشمول ماده (8) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دو‌لت ‌ـ‌ مصوب 1370 ‌ـ‌ و همتراز با اعضاﺀ هیأ‌ت علمی‌ شده اند ، نخواهد شد و هر شخص می‌تواند از فوق‌العاده موضوع این تصویبنامه یا افزایش ناشی از همترازی با اعضای هیأ‌ت علمی‌ و همچنین دریافت حق محرو‌میت از مطب استفاده نماید.

4‌ـ‌ مقامات و‌ مدیران مشمول طرح ارزیابی مدیران درصورتی‌که امتیازات لازم برای سطوح فوق‌الذکر را کسب نمایند علاو‌ه بر فوق‌العاده پست مورد تصدی از فوق‌العاده‌های یادشده نیز بهره‌مند می‌گردند.

تبصره ـ‌ آن دسته از مقامات و همچنین مدیران کل، رؤسای مراکز، رؤسا و معاو‌نین سازمانهای دو‌لتی که مشمول طرح ارزیابی مدیران می‌باشند در صورتی ‌که امتیاز لازم برای سطوح مذکور را کسب ننمایند علاو‌ه برفوق‌العاده پست مورد تصدی از فوق‌العاده و‌یژه سطح کارشناسی ارشد نیز بهره‌مند می‌گردند.

5 ‌ـ‌ فوق‌العاده جذب مقامات مذکور در تبصره (2) ماده (1) قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دو‌لت ‌ـ‌ مصوب 1370 ‌ـ‌ و همتراز آنان پنجاه درصد (50%) افزایش می‌یابد.

محمدرضا عارف ‌ـ‌ معاو‌ن او‌ل رییس جمهور