تصمیم جلسه ۱۳۸۱/۱۲/۲۶ نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در ستاد مقابله با بحران ناشی از حمله احتمالی امریکا به عراق

تاریخ تصویب: ۱۳۸۱/۱۲/۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳۸۱/۱۲/۲۶

‌تصمیم نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در ستاد مقابله با بحران ناشی از حمله احتمالی امریکا به عراق که در جلسه مورخ ۱۳۸۱/۱۲/۲۶ با‌ رعایت تصویب‌نامه شماره 11466ـ.81م.ت 27773‌ه ‌مورخ 1381.12.26 اتخاذ شده است به شرح زیر ابلاغ می‌شود:

1ـ دبیرخانه ستاد در وزارت کشور تشکیل می‌گردد و دبیر ستاد معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور خواهد بود.

2ـ از ستاد کل نیروهای مسلح برای شرکت در جلسات آتی دعوت خواهد شد.

3ـ کارگروههای هفت گانه به شرح زیر تعیین می‌شوند:
‌الف ـ کارگروه برنامه و بودجه به ریاست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و با عضویت وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی‌جمهوری اسلامی ایران، وزارت کشور و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی.
ب ـ کارگروه بهداشت و درمان به ریاست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با عضویت وزارت کشور، سازمان حفاظت محیط‌زیست، جمعیت هلال احمر، وزارت نیرو، وزارت جهادکشاورزی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ستاد کل نیروهای مسلح،‌بهداری ارتش و بهداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.
ج ـ کارگروه امور خدماتی و پشتیبانی به ریاست وزیر بازرگانی و با عضویت وزارتخانه‌های نفت، راه و ترابری، نیرو، جهادکشاورزی، کشور،‌گمرک ایران، جمعیت هلال احمر، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح.
‌دـ کارگروه روابط خارجی به ریاست وزیر امور خارجه و با عضویت وزارت اطلاعات، وزارت کشور، دبیرخانه شورای‌عالی امنیت مالی، ‌سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران.
‌ه ـ کارگروه اطلاع‌رسانی و تبلیغات به ریاست سخنگوی دولت و با عضویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان خبرگزاری، سازمان‌ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، وزارت کشور، وزارت اطلاعات، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و وزارت امور خارجه.
‌و ـ کارگروه مقابله با نفاق:
(‌براساس مصوبات قبلی)
زـ کارگروه مقابله با آوارگان (‌پناهجویان):
(‌براساس مصوبات قبلی)

4ـ مسئولیت کارگروهها به عهده وزرای مربوط و اعضای کارگروهها معاونان دستگاهها می‌باشد.

5ـ شرح وظایف کارگروهها در اولین جلسه کارگروه، مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و نظرات اصلاحی ارسال می‌شود.

6ـ درپنج استان مرزی کشور (‌همجوار عراق) ستادی مشابه ستاد مرکزی به ریاست استاندار تشکیل می‌شود و کارگروهها نیز براساس نیاز ‌استان تشکیل می‌شود.

7ـ روسای کارگروهها در اولین زمان ممکن نسبت به تشکیل جلسه اقدام و نتایج حاصله را اعلام می‌نمایند. (‌قبل از پایان سال 1381) 8ـ در‌صورتی که کارگروهی حضور دستگاهی را در کارگروه مربوط ضروری تشخیص داد، از دستگاه مزبور دعوت به عمل می‌آورد.

9ـ کلیه وزرا و روسای سازمانها موظفند یکی از معاونان خود را با اعلام شماره تلفن (‌محل کار، منزل و همراه) و شماره فاکس به دبیرخانه ‌ستاد معرفی نمایند.
‌فرد یاد شده در زمان تعطیلات باید حضور داشته و پاسخگو باشند.

10ـ کلیه وزارتخانه‌ها و دستگاههای اجرایی از هم اکنون به ویژه در ایام تعطیلات سال نو باید آمادگی لازم را برای مقابله با بحران داشته ‌باشند به گونه‌ای که در هر زمان امکان دسترسی و انجام وظیفه مقدور باشد.

11ـ در استانهای همجوار عراق استاندار و کلیه مسوولین موظف به حضور در استان بوده و در سایر استانها استانداران و سایر مدیران ‌دستگاهها باید به گونه‌ای آماده باشند که هیچ وقفه‌ای در ارتباط و انجام کار ایجاد نشود.

محمدرضا عارف
معاون رئیس جمهور