الحاق تبصره (۳) به ماده (۴) آیین‌نامه اجرایی بند (ت) ماده (۱۱) قانون جهش تولید دانش‌­بنیان

تاریخ تصویب: ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

شماره ۲۴۳۶۸۴/ت۶۲۳۷۴هـ – ۱۴۰۲/۱۲/۲۸

هیئت وزیران در جلسه ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ به پیشنهاد مشترک شماره ۱۱۷۴۰۱/۱۱ مورخ ۲۴/۱۱/۱۴۰۲ وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌­بنیان رئیس ­جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

متن زیر به ­عنوان تبصره (۳) به ماده (۴) آیین­‌نامه اجرایی بند (ت) ماده (۱۱) قانون جهش تولید دانش‌­بنیان، موضوع تصویب‌­نامه شماره ۱۵۲۷۵۵/ت۶۰۳۸۴هـ مورخ ۱۴۰۱/۸/۲۳ الحاق می­‌شود:

«تبصره ۳ـ شرکت­های سرمایه­‌گذار در طرح­های سرمایه‌­گذاری اولویت­دار ملی، مشروط به آنکه منابع مورد تعهد در چهارچوب طرح سرمایه­‌گذاری به طور کامل به حساب صندوق نوآوری و شکوفایی واریز شود و تحت مدیریت و نظارت این صندوق و در چهارچوب ضوابط این آیین­‌نامه در طرح­های مذکور هزینه شود، در همان سال مالی بر پایه مبالغ مندرج در طرح مصوب و متناسب با سرفصل­های ماده (۲) از اعتبار مالیاتی موضوع این ماده برخوردار می­شوند. دبیرخانه شورا موظف است طرح­های موضوع این تبصره را تعیین و به تصویب شورا برساند.

منابع مالی موضوع این تبصره که به حساب صندوق نوآوری و شکوفایی واریز می­‌شود، به عنوان کمک یا افزایش سرمایه محسوب نمی­‌شود و صرفاً در راستای همان طرح سرمایه‌گذاری تخصیص می­‌یابد. صندوق نوآوری و شکوفایی می­تواند اسناد هزینه‌­کرد طرح را در ط اجرای طرح به سازمان جهت بررسی و اظهارنظر گزارش دهد و چنانچه ظرف (۴) ماه سازمان درباره آن اظهارنظر نکند، هزینه­‌های انجام شده مورد تأیید سازمان محسوب خواهد شد. تسویه حساب مالیاتی نهایی در انتهای طرح (پروژه) و پس از هزینه­‌کرد قطعی بر مبنای گزارش صندوق نوآوری و شکوفایی و راستی‌­آزمایی سازمان با صندوق نوآوری و شکوفایی انجام می­‌شود.

تجهیزات و ماشین­‌آلات طرح­های موضوع این تبصره با اولویت تأمین از داخل انجام می­‌شود و تعیین میزان درصد هزینه­‌کرد مورد پذیرش به عنوان اعتبار مالیاتی برعهده دبیرخانه شورا است.»

معاون اول رئیس ‎جمهور ـ محمد مخبر