اصلاح تصویب‌نامه در خصوص استفاده از کارت مبادلات مرزی برای سرپرستان خانوارهای ساکن در روستاهای مرزی استانهای کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان

تاریخ تصویب: ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۴/۱۹

37707/ت57776هـ – ۱۳۹۹/۴/۱۱

هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۹/۴/۸ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های نفت و کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

بند (2) تصویب‌نامه شماره ۱۱۶۶۸۹/ت۴۵۰۵۹هـ مورخ ۱۳۹۰/۶/۸ به شرح زیر اصلاح و تبصره و اصلاح بعدی آن حذف می شود:

2- به منظور ارتقای توان اقتصادی ساکنین روستاهای مرزی شعاع بیست (20) کیلومتری مرز و تخصیص سهمی از درآمدهای حاصل از صادرات زمینی فرآورده های نفتی، از ابتدای سال 1399 مطابق ترتیبات زیر اقدام می شود:

الف – سهمیه کل سوخت نفت گاز تخصیصی به ساکنین روستاهای مرزی مشمول این تصویب نامه در سال برابر 450 (ماهانه برابر با 5 /37 ) میلیون لیتر نفت گاز خواهد بود.

ب – سهمیه هر خانوار مرزنشین مشمول این تصویب نامه، در سال حداکثر (1500) لیتر نفت گاز (مجموعاً در سقف مذکور در جزء (الف)) تعیین می شود. وزارت کشور مکلف است تعداد، اطلاعات هویتی و شماره حساب خانوارهای تحت پوشش این تصویب نامه را به سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام کند. هرگونه تغییر در اطلاعات خانوارهای تحت پوشش، منوط به تأیید کارگروهی به مسئولیت وزارت کشور و با حضور نمایندگان وزارتخانه های نفت و امور اقتصادی و دارایی، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان برنامه و بودجه کشور است.

پ – شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به نمایندگی از کلیه خانوارهای مشمول این بند، سهمیه نفت گاز آنها را از مرزهای زمینی صادر و بیست درصد (20 %) از ارزش ریالی صادرات را در سقف مقرر در جزء (الف) به صورت ماهانه به حساب تعیین ‌شده به نام سازمان هدفمندسازی یارانه ها نزد خزانه داری کل کشور به عنوان “سهمیه مرزنشینان” واریز می کند.

ت – سازمان هدفمندسازی یارانه ها مکلف است نسبت به واریز هشتاد درصد (80 %) مبلغ بند (پ) به حساب خانوارهای تحت پوشش و نیز واریز بیست درصد (20 %) منابع بند (پ) به حساب تعیین ‌شده وزارت کشور نزد خزانه داری کل کشور اقدام و گزارش آن را به سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت کشور ارایه کند. وزارت کشور مکلف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با استفاده از منابع یادشده در جهت پیشبرد طرح های ایجاد زیرساخت های مرزی و اشتغال پایدار در مناطق مرزی کشور اقدام کند.

معاون اول رئیس جمهور- اسحاق جهانگیری