اساسنامه شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت (سهامی خاص) [مصوب ۱۳۷۷]

تاریخ تصویب: ۱۳۷۷/۰۵/۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳۷۷/۰۵/۲۰

[به موجب مصوبه مورخ ۱۳۷۹/۴/۲۱ مجمع عمومی فوق العاده، نام شرکت از «فرآورش نفت و گاز ساحل» به «بهینه سازی مصرف سوخت» تغییر یافت]


فصل اول – کلیات و سرمایه

ماده ۱ – نام شرکت:
نام شرکت «شرکت بهینه سازی مصرف سوخت» (سهامی خاص) است که طبق بند «الف» ماده ۵ قانون اساسنامه شرکت ملی نفت ایران و بعنوان شرکت فرعی شرکت ملی نفت ایران تشکیل میشود و از این پس در اساسنامه بطور اختصار «شرکت» نامیده میشود:

ماده ۲ – مرکز اصلی شرکت:
مرکز اصلی شرکت در تهران و یا هر محلی است که هیأت مدیره شرکت تعیین مینماید. شرکت با تصویب مجمع عمومی خود میتواند برای انجام عملیات و وظایف مقرر در ماده (۵) این اساسنامه شرکتهای فرعی و وابسته، شعب، یا دفاتر و نمایندگیهائی در داخل و خارج کشور تأسیس نماید.

ماده ۳ – مدت شرکت:
مدت شرکت نامحدود است.

ماده ۴ – سرمایه شرکت: [اصلاحی ۱۳۸۴/۴/۲۳]
سرمایه شرکت دو میلیارد (۰۰۰ /۰۰۰ /۰۰۰ /۲) ریال منقسم به دویست هزار (۰۰۰ /۲۰۰) سهم ده هزار (۰۰۰ /۱۰) ریالی با نام است و تمامأ پرداخت گردیده است. سهام شرکت کلأ متعلق به شرکت ملی نفت ایران و غیرقابل انتقال است.


فصل دوم – موضوع، حقوق و اختیارات شرکت:

ماده ۵ ـ [اصلاحی ۱۳۹۳/۲/۳]
موضوع شرکت عبارت است از اعمال مدیریت تقاضا و اجرای سیاست های مرتبط با بهینه‌سازی مصرف سوخت در بخش های مختلف مصرف، کمک به توسعه کاربرد انواع فناوری های نوین تبدیل انرژی در بخش های مختلف مصرف، کاهش هزینه های درازمدت ناشی از تقاضای انرژی، تدوین معیارها، ضوابط و دستورالعمل های مرتبط با بهینه‌سازی مصرف انرژی، جایگزینی اقتصادی حامل های انرژی همراه با توسعه به کارگیری ظرفیت های محلی انرژی و انرژی تجدیدپذیر به نیابت از وزارت نفت و اجرای کلیه فعالیت های مربوط به امور مزبور و تصدی و انجام هرگونه فعالیت علمی، پژوهشی، فنی، بازرگانی و سایر خدماتی که برای توسعه عملیات شرکت لازم شناخته شود.


ماده ۶ـ [اصلاحی ۱۳۹۳/۲/۳]
وظایف و اختیارات شرکت شامل وظایف و اختیارات موضوع قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی و سایر قـوانین و مقررات مربوط، از جمله موارد زیر می باشد که به تبعیت از وزارت نفت، حسب مورد رأساً یا با همکاری سایر دستگاه های اجرایی ذی‌ربط انجام می دهد:

۱ـ تهیه بسته های سیاستی و خط مشی های اساسی مرتبط با عرضه و مصرف انرژی و حامل های آن در بخش های مختلف اعم از صنعت، حمل و نقل، کشاورزی و مسکن و ارائه به مراجع ذی‌ربط برای تصویب.

۲ـ تهیه راهکارهای اجرایی مناسب به منظور حمایت و تشویق برای ارتقای نظام تحقیق و توسعه فناوری های جدید در زمینه بهینه‌سازی انرژی و ارائه به مراجع ذی‌ربط برای تصویب.

۳ـ تهیه آیین‌نامه های صرفه جویی و الگوهای لازم برای مصرف انرژی و حامل های آن در بخش های مختلف اعم از صنعت، حمل و نقل، کشاورزی و مسکن و ارائه به مراجع ذی‌ربط برای تصویب.

۴ـ شناسایی و تدوین راهکارهای توسعه فناوری های مورد نیاز در حوزه صنعت نفت برای عرضه و مصرف انرژی در حیطه تخصصی نفت و فراهم ساختن امکان طراحی و بهبود آنها برای بکارگیری توسط سازندگان و تولیدکنندگان داخلی.

۵ ـ تهیه معیارها و مشخصات فنی و استانداردهای اجباری انرژی و ارائه به مراجع ذی‌ربط برای تصویب و همکاری لازم برای اجرای آنها.

۶ ـ اقدامات لازم به منظور ترغیب مصرف کنندگان انرژی به استفاده از تجهیزات، وسایل، مجموعه ها و فرایندهای با مصرف انرژی کمتر.

۷ـ تهیه مقررات و آیین‌نامه های لازم برای شرکت های خدمات انرژی و حمایت از فعالیت و توسعه آنها با مشارکت سایر دستگاه های اجرایی مربوط و ارائه به مراجع ذی‌ربط برای تصویب و اقدامات اجرایی و نظارتی مقتضی در این زمینه، در حدود امکانات و اختیارات مقرر.

۸ ـ مدیریت، نظارت و بازرسی و اقدام لازم در زمینه ممیزی انرژی، بهینه‌سازی مصرف انرژی و اجرای راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی توسط مصرف کنندگان انرژی، طبق مقررات و آیین‌نامه های مربوط.

۹ـ تهیه و تدوین آیین‌نامه ها، دستورالعمل ها و راهکارهای مناسب و اقدامات اجرایی، نظارتی و حمایتی در حوزه تولید و توسعه همزمان برق، انرژی و برودت، احداث و بکارگیری واحدهای بازیافت انرژی و طرح‌های مرتبط با افزایش بازده انرژی توسط تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و ارائه آیین‌نامه ها، دستورالعمل ها و راهکارهای مزبور به مراجع ذی‌ربط برای تصویب.

۱۰ـ فعالیت لازم در زمینه حمایت از ترویج کاربرد اقتصادی منابع تجدیدشونده انرژی.

۱۱ـ طراحی و ساخت طرح‌های الگو و آزمایشی به منظور کسب و ارتقای دانش و تجربیات در حوزه اهداف و مسئولیت های شرکت.

۱۲ـ اقدام در زمینه آموزش و آگاه سازی عمومی و ارتقای فرهنگ جامعه در بخش بهینه سازی و اصلاح الگوی مصرف انرژی.

۱۳ـ نمایندگی، عضویت و حضور در مجامع بین المللی مربوط برای حفظ منافع ملی و ارتقای دانش فنی طبق سیاست های کلی نظام و قوانین و مقررات مربوط.

۱۴ـ انعقاد انواع عقود و معاملات، ازجمله قراردادهای خدمات و پیمانکاری و مهندسی مشاور و مشاوره و استخدامی با اشخاص واجد صلاحیت با رعایت قوانین و مقررات مربوط.۱۵ـ خرید، فروش، اجاره، استیجار، رهن، تحصیل و تملک اموال منقول و غیرمنقول و همچنین ایجاد، تکمیل، توسعه، نظارت و اداره اموال، تأسیسات، کارگاه ها، دستگاه ها، تعمیرگاه ها و دیگر تأسیسات و ابزار و ادوات و وسایل لازم برای انجام مقاصد و عملیات موضوع شرکت با رعایت قوانین و مقررات مربوط.

۱۶ـ گرفتن اعتبار یا وام و پرداخت تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور تأمین احتیاجات و اجرای مقاصد شرکت با تصویب مجمع عمومی با رعایت قوانین و مقررات مربوط.

۱۷ـ تحصیل و تملک و واگذاری حق استفاده و ثبت پروانه های اختراع و هرگونه اطلاعات درباره علائم تجاری، اختراعات، طرح‌ها و روش های مورد نیاز برای انجام عملیات و وظایف موضوع شرکت.

۱۸ ـ مشارکت و همکاری با سایر دستگاه های اجرایی و مؤسسات و شرکت های ایرانی و یا خارجی واجد صلاحیت فنی و مالی با رعایت قوانین و مقررات مربوط.

۱۹ـ برنامه‌ریزی جهت جذب نیرو برای تأمین احتیاجات شرکت و تنظیم و اجرای برنامه های آموزشی و کارآموزی کارکنان به منظور ارتقای سطح اطلاعات علمی، تخصصی، فنی و اجرایی آنها با رعایت قوانین و مقررات مربوط.

۲۰ـ سایر وظایف و اختیاراتی که در چارچوب قوانین و مقررات توسط وزارت نفت به شرکت محول می شود.


فصل سوم – ارکان شرکت

ماده ۷ – ارکان شرکت:
شرکت دارای ارکان زیر میباشد:
1- مجمع عمومی
2- هیات مدیره و مدیرعامل
3- بازرس (حسابرس)


ماده ۸ – مجمع عمومی:

الف: نمایندگی صاحب سهام شرکت در مجمع عمومی با هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران میباشد.

ب : ریاست جلسات مجمع عمومی بر عهده رئیس هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران یا یکی دیگر از اعضای هیأت مدیره شرکت مذکور است که توسط ایشان معین و معرفی خواهد شد.

ج : مجمع عمومی عادی در تیرماه هر سال برای رسیدگی و تصویب ترازنامه و حساب سود و زیان و سایر صورتهای مالی سال گذشته شرکت و گزارش مدیران و بازرس و در مهرماه همان سال برای رسیدگی و تصویب بودجه سال آینده شرکت تشکیل میگردد و تا موقعی که نسبت به موضوعات مندرج در دستور جلسه تصمیمی اتخاذ نشده جلسات همچنان ادامه می یابد.

تبصره ۱- علاوه بر موارد مذکور در بالا ممکن است موضوعات دیگری نیز بنا به پیشنهاد رئیس هیأت مدیره و یا مدیرعامل شرکت و یا طبق نظر ریاست مجمع عمومی در دستور مذاکرات مجمع قرار گیرد.

د: مجمع عمومی عادی را میتوان در هر موقع از سال بنا به تصمیم رئیس مجمع عمومی و یا بازرس شرکت به طور فوق العاده دعوت نمود.

هـ : اعضاء هیئت مدیره و بازرس شرکت می توانند با دعوت رئیس مجمع بدون داشتن حق رأی در جلسات مجمع عمومی شرکت نمایند.

و : تمامی موارد مربوط به دعوت و تشکیل جلسات مجمع عمومی و اعتبار تصمیمات آن طبق اساسنامه شرکت ملی نفت ایران در مورد جلسات هیئت مدیره آن میباشد.


ماده ۹ – وظایف مجمع عمومی:

1- وظایف مجمع عمومی عادی بقرار زیر است:
الف: رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به ترازنامه و حساب سود و زیان و سایر صورتهای مالی شرکت با توجه به گزارش سالیانه هیئت مدیره و گزارش بازرس.
ب: بررسی و تصویب برنامه عملیات و فصول و ارقام بودجه های جاری و سرمایه ای شرکت.
ج: اتخاذ تصمیم نسبت به دریافت وام و اعتبار و پرداخت وام و اعتبار به اشخاص حقیقی و حقوقی بمنظور تامین احتیاجات و مقاصد شرکت با رعایت قوانین و مقررات مربوط.
د: انتخاب مدیرعامل و سایر اعضاء هیات مدیره.
هـ: انتخاب بازرس با رعایت قوانین جاری کشور.
و: تعیین حقوق و مزایای اعضاء هیات مدیره و حق الزحمه بازرس.
ز: تعیین خط مشی عمومی شرکت و تصویب برنامه های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت شرکت.
ح: اجازه تأسیس شرکتهای فرعی و وابسته و شعب و نمایندگیها و یا برچیدن آنها در داخل و خارج کشور.
ط: اخذ تصمیم در خصوص ایجاد اندوخته های احتیاطی مورد نیاز شرکت و اجازه استفاده از ذخایر عمومی شرکت.
ل: اخذ تصمیم در خصوص پیشنهادات هیات مدیره مربوط به انعقاد هر گونه قراردادهای مشارکت و خرید و فروش سهام شرکتهای دیگر با رعایت قوانین و مقررات مربوط.
ک: اتخاذ تصمیم درباره هر موضوع دیگری که با رعایت مفاد این اساسنامه در دستور جلسه مجمع عمومی قرار گیرد.

2- وظایف مجمع عمومی فوق العاده بشرح زیر است:
الف- تغییر یا اصلاح مواد اساسنامه و افزایش یا کاهش سرمایه شرکت.
ب- انحلال.


ماده ۱۰ـ [اصلاحی ۱۳۹۳/۲/۳]
هیأت مدیره شرکت از پنج نفر عضو اصلی شامل رئیس هیأت مدیره، مدیرعامل (نایب رئیس) و سه نفر دیگر تشکیل می گردد. دو نفر دیگر نیز به عنوان اعضای علی البدل انتخاب می شوند که در غیاب هر یک از اعضای اصلی، به دعوت رئیس هیأت مدیره ، شرکت آنان در جلسات و تصمیمات هیأت مدیره الزامی و معتبر خواهد بود. رئیس هیأت مدیره، مدیرعامل و سایر اعضای هیأت مدیره با پیشنهاد رئیس مجمع عمومی و تصویب مجمع عمومی و با صدور حکم از سوی وزیر نفت برای مدت دو سال به این سمت انتخاب می شوند و در پایان مدت عضویت هیأت مدیره، انتخاب مجدد آنان بلامانع است. پس از انقضای دوره تصدی و تا وقتی که هیأت مدیره جدید انتخاب نشده است، هیأت مدیره شرکت با اختیارات فعلی خود به خدمت ادامه خواهند داد. تغییر هر یک از اعضای هیأت مدیره، قبل از پایان مدت عضویت آنان با پیشنهاد رئیس مجمع عمومی و تصویب مجمع عمومی امکان‌پذیر می باشد.


ماده ۱۱ـ [اصلاحی ۱۳۹۳/۲/۳]
دعوت، تعیین وقت و اداره جلسات هیأت مدیره و ابلاغ مصوبات به عهده رئیس و در غیاب رئیس به عهده نایب رئیس هیأت مدیره و اجرای مصوبات و تصمیمات هیأت مدیره از وظایف مدیرعامل می باشد. جلسات هیأت مدیره در محل شرکت و حداقل هر ماه یک بار تشکیل خواهد شد. جلسات هیأت مدیره با پیشنهاد هر یک از اعضا و به دعوت و حضور رئیس هیأت مدیره و در غیاب ایشان توسط نایب رئیس هیأت مدیره نیز تشکیل می شود.

تبصره ـ [اصلاحی ۱۳۹۳/۲/۳]
جلسات هیأت مدیره با حضور پنج نفر عضو رسمیت می یابد و تصمیمات هیأت مدیره با اکثریت آرای اعضای حاضر در جلسه معتبر است.


ماده ۱۲- وظایف و اختیارات هیأت مدیره:
هیئت مدیره در حدود مقررات این اساسنامه دارای همه گونه اختیار برای اداره امور شرکت و انجام وظایف مربوط به موضوع شرکت میباشد.اختیارات و وظایف هئیت مدیره از جمله شامل موارد مشروحه زیر است:

الف : اجرای تصمیمات مجمع عمومی.

ب : ارائه پیشنهاد در مورد طرح تشکیلات و نمودار کلی سازمان شرکت.

ج : رسیدگی و تنظیم ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت و تهیه گزارش هیئت مدیره برای تقدیم به مجمع عمومی.

د : رسیدگی به بودجه تفضیلی شرکت و تصویب و اصلاح بودجه و اعتبارات به پیشنهاد مدیرعامل در حدود اختیاراتی که از طرف مجمع عمومی به هیأت مدیره تفویض شده باشد.

هـ : تنظیم برنامه عملیات و تعیین خط مش و سیاست کلی شرکت جهت تقدیم به مجمع عمومی برای تصویب.

و : اخذ تصمیم نسبت به معاملات و قراردادها طبق مقررات مربوط به معاملات شرکت.

ز : بررسی و تنظیم پیشنهاد دریافت و پرداخت اعتبار و وام جهت تقدیم به مجمع عمومی برای تصویب.

ح : اخذ تصمیم نسبت به کلیه طرحها و برنامه ها و هر گونه اقدام دیگری که برای انجام عملیات موضوع شرکت لازم و مقتضی است.

ط : اخذ تصمیم درباره کلیه پیشنهادات مدیرعامل که برای حفظ حقوق و منافع شرکت لازم و در صلاحیت هیئت مدیره باشد.

ل : اخذ تصمیم برای ارجاع دعاوی و اختلافات به داوری و تعیین داور با حق صلح و سازش با رعایت قوانین و مقررات کشور.


ماده ۱۳ – وظایف و اختیارات مدیر عامل:
مدیرعامل مسئول حسن جریان کلیه امور و حفظ حقوق و منافع و اموال شرکت میباشد و برای اداره امور شرکت و اجرای مصوبات هیئت مدیره و مجمع عمومی دارای همه گونه حقوق و اختیارات تام و تمام است و نمایندگی شرکت را در مقابل کلیه مقامات قضائی و کشوری و لشگری و موسسات و اشخاص با حق توکیل غیر دارد.
مدیرعامل میتواند تمام یا قسمتی از اختیارات اجرائی خود را به تشخیص و مسئولیت خود به هر یک از اعضای هیئت مدیره و کارمندان شرکت تفویض کند. اختیارات و وظایف مدیرعامل شامل موارد زیر نیز میباشد:

الف : استخدام و انتصاب و ارتقاء و انفصال و اعطای پاداش و اضافه حقوق و مزایا و برقراری فوق العاده های کارکنان و به طور کلی اخذ تصمیم درباره کلیه امور استخدامی و آموزش کارکنان شرکت طبق مقررات و آئین نامه ها.

ب : بازکردن حساب و پرداخت و دریافت وجوه نزد بانکها و موسسات مالی کشور طبق قوانین و مقررات جاری کشور. در این موارد با امضای مدیرعامل و امضای یکی از اعضای هیئت مدیره ترجیحأ مسئول مالی عمل خواهد شد. مدیرعامل و عضو منتخب هیئت مدیره میتوانند حق امضای خود را به هر یک از کارمندان شرکت به تشخیص و مسئولیت خود واگذار نمایند.

ج : تعیین امضاهای مجاز و پیشنهاد امضاهای تعهدآور شرکت به هیئت مدیره.

د : تعیین وظایف و حدود اختیارات و مسئولیتهای واحدهای مختلف شرکت در حدود تشکیلات و سازمان کلی شرکت.

هـ : اعمال نظارتهای مالی و محاسباتی و حسابرسی نسبت به عملیات و معاملات و مخارج شرکت و شرکتهای فرعی و وابسته و بازرسی در کلیه امور شرکت و شعب و نمایندگیها و موسسات تابعه شرکت.


ماده ۱۴ – حق امضاء:

الف : کلیه قراردادها و اسناد مالی که مستلزم قبول تعهد و یا واگذاری حقی از طرف شرکت باشد با امضای مدیرعامل و یکی از اعضای هیئت مدیره که برحسب مورد از طرف هیئت مدیره تعیین خواهد شد، معتبر می باشد. مدیرعامل و عضو صاحب امضاء هر یک میتواند حق امضای خود را به کارمندان شرکت به تشخیص و مسئولیت خود پس از تصویب هیئت مدیره واگذار نمایند.

ب : مکاتبات و سایر اوراق مربوط به امور اداری و مالی و پرسنلی و جاری شرکت با امضای مدیرعامل و یا کسانی که از طرف او حق امضاء دارند صادر میشود. مدیرعامل میتواند حق امضاء خود را به تشخیص و مسئولیت خود به کارکنان شرکت واگذار نماید.

ج : نوع قراردادها و اسناد و مکاتبات و اوراقی که طبق بند (الف) و بند (ب) این ماده باید به امضاء برسد به موجب مقررات و دستورالعملهائی که به تصویب هیئت مدیره خواهد رسید تعیین و مشخص خواهد شد.


ماده ۱۵ – بازرس- (حسابرس)
بازرس قانونی شرکت طبق قوانین و مقررات جاری کشور انتخاب خواهد شد.

ماده ۱۶ – وظایف بازرس:
وظایف بازرس به قرار زیر میباشد:

الف : تطبیق عملیات شرکت با برنامه و بودجه مصوب.

ب : رسیدگی به ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت و تصدیق مطابقت آنها با کارتها و دفاتر شرکت و تهیه گزارش عملیات شرکت برای تقدیم به مجمع عمومی. گزارش مزبور باید لااقل بیست (۲۰) روز قبل از جلسه مجمع عمومی که در تیرماه هر سال تشکیل میشود نسخه ای به رئیس هیئت مدیره و نسخه دیگری به مدیرعامل تسلیم شود که به ضمیمه گزارش هیئت مدیره با ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت به مجمع عمومی تقدیم گردد.

ج : مطالعه گزارش سالیانه هیئت مدیره و اظهار نظر نسبت به مندرجات آن.

د : بازرس موظف است در هر مورد که لازم باشد مراتب را به هیئت مدیره و مجمع عمومی کتبأ گزارش دهد.


ماده ۱۷- حدود اختیارات بازرس:

الف : بازرس حق مراجعه به کلیه دفاتر و اسناد و مدارک و قراردادهای شرکت را دارد.

ب : بازرس میتواند نظریات خود را به رئیس هیئت مدیره و یا مدیرعامل اطلاع دهد و از مدیرعامل بخواهد اطلاعات و مدارک لازم را در اختیار وی بگذارند.

ج : اجرای وظایف بازرس که بر طبق مقررات این اساسنامه تعیین شده نباید به هیچ وجه مانع جریان عادی کار شرکت گردد.


فصل چهارم – ترازنامه و حساب سود و زیان

ماده ۱۸ – سال مالی:
سال مالی شرکت از اول فروردین ماه هر سال شروع میشود و در آخر اسفندماه هر سال خاتمه می یابد و کلیه دفاتر شرکت به تاریخ روز آخر سال مالی بسته میشود. اولین سال مالی شرکت از تاریخ تاسیس تا پایان اسفندماه همان سال خواهد بود. ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت و گزارش هیئت مدیره باید لااقل سی (۳۰) روز قبل از تاریخ تشکیل مجمع عمومی تهیه و به بازرسان تسلیم شود.

ماده ۱۹ – ترازنامه:
در ترازنامه اقلام دارائی شرکت به بهای خرید یا تمام شده پس از استهلاک منظور میشود. مطالبات مشکوک به ارزش احتمالی روز تنظیم ترازنامه احتساب میگردد. اقلام سوخت شده نباید جزو دارائی شرکت منظور شود.

ماده ۲۰ – استهلاک، ذخیره عمومی و اندوخته ها:
میزان استهلاک نسبت به انواع دارائیهای شرکت همچنین میزان ذخیره عمومی و اندوخته های دیگر شرکت تابع مقررات قانون اساسنامه شرکت ملی نفت ایران خواهد بود.


فصل پنجم – سایر مقررات

ماده ۲۱- مقررات و آئین نامه های شرکت و تأمین رفاه کارکنان آن:

الف : شرکت طبق قانون اساسنامه شرکت ملی نفت ایران از کلیه مزایا و معافیتهائی که در قانون اساسنامه شرکت ملی نفت ایران مقرر شده است برخوردار میباشد.

ب : معاملات شرکت به موجب آئین نامه معاملات شرکت ملی نفت ایران انجام میشود.

ج : آئین نامه ها و مقررات اداری، استخدامی، بازنشستگی و پس انداز، مالی، فنی، مهندسی، حسابداری و حسابرسی و معاملات و سایر آئین نامه ها و مقررات شرکت ملی نفت ایران در شرکت لازم الاجراء است. در مواردی که برای حسن انجام امور شرکت آئین نامه ها و مقررات خاصی مورد نیاز باشد و یا آئین نامه ها و مقررات شرکت ملی نفت ایران قابل انطباق با احتیاجات شرکت نباشد، هیئت مدیره میتواند موضوع را بررسی و پیشنهادات لازم را جهت اخذ تصمیم به مجمع عمومی تقدیم نماید.

د : شرکت در تهیه مسکن و تامین رفاه و بهداشت و فرهنگ و آموزش و تفریحات سالم کارکنان خود و کمکهای اجتماعی به آنان و حفاظت آنان در مقابل حوادث اهتمام بعمل آورد.

ماده ۲۲ – موارد پیش بینی نشده:
مواردی که در این اساسنامه پیش بینی نگردیده طبق قانون تجارت و اصلاحیه های آن عمل خواهد شد.

ماده ۲۳ – تصویب اساسنامه:
این اساسنامه که مشتمل بر ۲۳ ماده و ۱ تبصره میباشد در تاریخ ۱۳۷۷/۵/۲۰ در جلسه اولین مجمع عمومی شرکت به تصویب رسیده است.