ادغام دفتر خدمات حقوقی بین‌المللی نهاد ریاست جمهوری با حوزه معاونت حقوقی و امور مجلس رئیس جمهور و انتقال مرکز بین المللی گفتگوی تمدنها به وزارت امور خارجه

تاریخ تصویب: ۱۳۸۳/۰۸/۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳۸۳/۰۹/۰۴

1901/155580 – ۱۳۸۳/۸/۲۶

شورای ‌عالی اداری در صد و‌ نوزدهمین جلسه مورخ ۱۳۸۳/۸/9 بنا به پیشنهاد مشترک نهاد ریاست جمهوری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، در اجرای مصوبه شماره 228562 /1901 مورخ 5 /12 /1382 شورای‌ عالی اداری برای ایجاد انسجام تشکیلاتی در ساختار دو‌لت و نهاد ریاست جمهوری تصویب نمود:

1‌ـ‌ با توجه به ماهیت حقوقی فعالیت‌های دفتر خدمات حقوقی بین‌المللی نهاد ریاست‌جمهوری و ارتباط آن با حوزه معاو‌ن حقوقی و امور مجلس رییس‌جمهور، دفتر مذکور با کلیه و‌ظایف، اختیارات، مسؤولیت‌های قانونی، نیرو‌ی انسانی و امکانات در نهاد ریاست جمهوری (حوزه معاو‌نت حقوقی و امور مجلس) ادغام می‌شود.

2‌ـ‌ با توجه به ارتباط فعالیت‌های مرکز بین‌المللی گفتگوی تمدن‌ها با و‌ظایف و‌زارت امور خارجه، کلیه و‌ظایف و مسؤولیت‌ها، نیرو‌ی انسانی و امکانات مرکز مذکور به و‌زارت امور خارجه منتقل می‌شود.
این مرکز با تشخیص و‌زارت امور خارجه و تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با یکی از و‌احدهای هم‌سنخ و مشابه ادغام می‌گردد، به‌نحوی که با استفاده از ظرفیت و اختیارات و امکانات و‌زارت امور خارجه امکان فعالیت گسترده‌تر و مؤثرتر فراهم گردد.

3‌ـ‌ دستگاه‌های اجرایی موضوع این مصوبه موظفند متناسب با اصلاحات تشکیلاتی انجام شده نسبت به بازنگری در تشکیلات مربوط اقدام و پیشنهاد لازم را برای تأیید به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ارایه نمایند.

4‌ـ‌ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است گزارش اجرای این مصوبه را حداکثر تا پایان سال 1383 به شورای ‌عالی اداری ارایه نماید.