‌اجازه مشارکت وزارت راه و ترابری با شرکت احداث، بهره‌برداری و نگهداری آزادراه تهران ـ پردیس جهت احداث و‌ بهره برداری از آزادراه تهران ـ پردیس

تاریخ تصویب: ۱۳۷۸/۱۲/۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳۷۸/۱۲/۲۶

شماره ۴۴۹۲۶ت۲۱۶۷۲هـ – ۱۳۷۸/۱۲/۲۶

هیأت وزیران در جلسه مورخ ۱۳۷۸/۱۲/۲۲ بنابه پیشنهاد شماره 6427.11 مورخ 13/5/1378 وزارت راه و ترابری و به استناد قانون احداث‌ پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانکها و منابع پولی و مالی ـ مصوب سال 1366 ـ و ماده (35) آیین نامه اجرایی آن تصویب‌نمود:

‌ماده 1ـ وزارت راه و ترابری مجاز است نسبت به احداث و بهره‌برداری از آزادراه تهران ـ پردیس، بدون عبور از مناطق چهارگانه تحت حفاظت و‌ اختیار سازمان حفاظت محیط زیست ، با شرکت احداث ، بهره برداری و نگهداری آزادراه تهران ـ پردیس مشارکت نماید. ‌در اجرای ماده (12) آیین نامه اجرایی قانون یاد شده مشارکت از نوع (‌الف) یعنی تأمین منابع مالی می‌باشد.

[الحاقی ۱۳۸۰/۱۰/۵]
در مناطقی که عبور آزادراه تهران- پردیس از حاشیه مناطق چهارگانه حفاظت شده اجتناب‌ناپذیر باشد، مسیر مناسب با توافق وزارت راه و ترابری و‌ سازمان حفاظت محیط زیست تعیین می‌گردد.

‌ماده 2ـ سهم الشرکه وزارت راه و ترابری بیست درصد (۲۰%) هزینه‌های احداث می‌باشد که از محل اعتبارات مصوب تأمین می‌شود و در مدت اجرا‌ متناسب با پیشرفت کار و طبق مفاد قرار داد مربوط به طرف مشارکت پرداخت می‌شود.

‌ماده 3ـ وزارت راه و ترابری موظف است در قرارداد با اطراف مشارکت، نحوه استیفای حقوق دولت را در صورت خودداری و یا ناتوانی اطراف‌ مشارکت در اجرای قرارداد پیش بینی نماید.

‌ماده 4ـ دوران مشارکت (22) سال مشتمل بر (4) سال مدت احداث و (18) سال دوران بهره برداری برای اطراف مشارکت حایز اولویت تعیین می‌گردد. ‌

تبصره ـ پس از استهلاک سرمایه و سود مورد انتظار اطراف مشارکت حایز اولویت برداشت منافع حاصله از آزادراه به مدت (7) سال به سایر اطراف‌ مشارکت واگذار و پس از استهلاک سرمایه و سود مورد انتظار کلیه اطراف مشارکت طرح آزاد راه و تأسیسات جانبی آن به استناد قانون یاد شده و آیین‌نامه اجرایی مربوط طرح به وزارت راه و ترابری منتقل می شود.

‌ماده 5ـ چنانچه برای اجرای این آزاد راه نیاز به قانون خاص و یا تصویبنامه دیگری باشد وزارت راه و ترابری پیشنهاد لازم را برای طرح در دولت ارایه‌ خواهد نمود.

حسن حبیبی ـ معاون اول رییس جمهور