اتخاذ تصمیماتی در خصوص واحدهای احداثی مسکن مهر

تاریخ تصویب: ۱۳۸۹/۱۲/۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳۹۰/۰۲/۱۰

27009/ت46478ک – ۱۳۹۰/۲/۱۰

تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور در کارگروه مسکن که در جلسه مورخ ۱۳۸۹/۱۲/۱۶ و به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویب نامه شماره 152753/ت43505هـ مورخ ۱۳۸۸/۸/۲ اتخاذ شده است، به شرح زیر برای اجرا ابلاغ می شود:

– ‏متقاضیان مسکن مهر که در شهرهای مریوان (استان کردستان) و کلاله (استان گلستان) با مشکل سند مالکیت جهت ترهین نزد بانک مواجه می باشند، به مدت دو سال از تاریخ ابلاغ این تصمیم نامه، مشول بند (7‏) تصویب نامه شماره ۱۹۲۳۸۴/ت۴۳۷۷۴ک مورخ ۱۳۸۸/۹/۳۰ می شوند.

– ‏وزارت مسکن و شهرسازی مجاز است در قراردادهای واگذاری زمین مسکونی به اشخاص حقیقی واجد شرایط مسکن مهر و بر اساس دستورالعمل مورد تأیید وزیر مسکن و شهرسازی با قرمز کردن فرم (ج) منتقل الیه آخر نسبت به انتقال قرارداد واگذاری به ایشان اقدام نماید.

– ‏وزارت مسکن و شهرسازی موظف است ترتیبی اتخاذ نماید تا مجموع هزینه های طراحی، نظارت و تأیید نهایی لوله کشی گاز برای هر واحد مسکن مهر حداکثر یکصد و بیست هزار (000 /120) ریال توسط نظام مهندسی دریافت شود.

– ‏میانگین زیرینای مفید واحدهای احداثی مسکونی مسکن مهر در هر پروژه در شهر قم یکصد متر مربع تعیین می گردد. در پروژه های مسکن مهر که در اراضی واگذاری دولتی اعم از انبوه سازی، تعاونی و گروه های چند خانواری احداث می شوند، رعایت الگوی مصرف مسکن الزامی می باشد.

۵- [اصلاحی ۱۳۹۰/۴/۱۹]
وزارت راه و شهرسازی در طرحهای مسکن مهر نسبت به پیش بینی حداکثر یک هزار متر مربع جهت احداث پست و نصب انشعابات برق، آب، فاضلاب، گاز و مخابرات و انتقال سند آنها (پس از اتمام ساخت) بدون دریافت هزینه اقدام نماید.

– در بند (11) تصمیم نامه شماره 31782/ت44548ن مورخ ۱۳۸۹/۲/۱۳ سهمیه تسهیلات بافت فرسوده (از محل خط اعتباری مسکن مهر) از (000 /50) واحد به (000 /60) واحد افزایشی می یابد.

– ‏در تبصره بند (4‏) تصمیم نامه شماره 101030/ت44938ن مورخ ۱۳۸۹/۵/۹ عبارت “تا تاریخ ۱۳۸۹/۱۱/۱ “جایگزین عبارت” تا زمان ابلاغ این تصمیم نامه” می شود.

– ‏متن زیر به عنوان تبصره به بند (3‏) تصمیم نامه شماره 87670/ت44857‏ن مورخ ۱۳۸۹/۴/۲۳ اضافه می شود:
‏تبصره – درصورت عدم رعایت الگوی مصرف مسکن در اراضی واگذاری دولتی، پرداخت تسهیلات بانکی بدون یارانه و با نرخ مصوب سیستم بانکی انجام می شود.

– مرکز آمار ایران موظف است در سرشماری نفوس و مسکن سال 1390 ‏نسبت به جمع آوری اطلاعات مسکن شامل نوع سند (رسمی، اوقافی، فاقد سند و مانند آنها) شماره سند، پلاک اصلی و فرعی، آدرس ملک (براساس استاندارد اعلام شده توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران)، کد پستی، شماره پروانه ساخت و پایان کار، شماره کنتورهای انشعابات اصلی و تعیین نوع سکونت اقدام نماید.

محمدرضا رحیمی -‏ معاون اول رییس جمهور