درصورتی که بر اثر سوء استنباط عدهای از مجریان از بخشنامه شماره ۲۹ مورخ ۲۸ /۱۲ /۵۸ مبنی بر بارمبندی درس ادبیات فارسی در سالهای تحصیلی ۵۹-۱۳۵۸ و ۶۰-۱۳۵۹ دو نمره قرائت فارسی و دستور، درک مطلب و لغت معنی و نکات دستوری و املاء فارسی درهم ادغام شده باشد و نتیجتاً در دفتر امتحانات و کارنامه دانشآموزی یک واحد یا در ستون قرائت فارسی و دستور و یا در ستون درک مطلب و لغت معنی و نکات دستوری و املاء فارسی منظور گردیده باشد، کارنامههایی که در سالهای مذکور با نواقص فوق صادر گردیده و در دست دانشآموزان میباشد، به همین شکل بوده و دفتر امتحانات سالهای مربوط به توضیحی در ستون ملاحظات توسط مسئولین مربوط مسدود گردد.
موضوع نحوه ثبت نمره امتحانی ادبیات فارسی در سالهای تحصیلی ۵۹-۱۳۵۸ و ۶۰-۱۳۵۹ در دفتر امتحانات و کارنامه دانشآموزان در دویست و شصت و یکمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مورخ ۲۶ /۲ /۶۰ -۶۱ به تصویب رسید.
صحیح است مورد اجرا گذارده شود.
سید علیاکبر پرورش
وزیر آموزش و پرورش دولت جمهوری اسلامی ایران